شهروند- جک لتس، در سال ۲۰۱۴ بعد از گرویدن به دین اسلام و برای پیوستن به داعش از انگلستان به سوریه رفت. او بعد از مدتی توسط نیروهای کرد دستگیر شد و دو سال و نیم است که در زندانی در شمال سوریه زندانی است. آخر هفته ی گذشته دولت انگلستان اعلام کرد که شهروندی جک لتس را از وی سلب کرده است و او دیگر قانونا جزو تبعه ی این کشور به حساب نمی آید.

جک لتس دو تابعیتی است و شهروند کانادا هم هست. او بارها به کانادا سفر کرده است و بسیاری از افراد خانواده اش در کانادا ساکن هستند. هم اکنون جک لتس از دولت کانادا تقاضای کمک کرده است و می گوید رفتن به سوریه و پیوستن به داعش بزرگترین خطایی بود که در زندگی اش انجام داده و بسیار از کرده اش پشیمان است. او می گوید در سوریه تنها جنگیده و هیچ جنایتی مرتکب نشده است!

اما جاستین ترودو در مقابل این خواسته سکوت کرده و هنوز پاسخی به این درخواست نداده است. اندرو شیر می گوید که با این درخواست بسیار مخالف است و جک لتس باید در همان زندان بماند.

او همچنین گفته است که در صورت سر کار آمدن حزب محافظه کار چنین درخواستی رد خواهد شد و اجازه ی ورود لتس به کشور داده نمی شود. به گفته ی وزیر امنیت ملی کانادا، سفر به کانادا در صورتی که برای مقاصد تروریستی باشد جرم است و جلوی آن گرفته خواهد شد.