شهروند- “ایر بی ان بی” اقدام مهمی علیه یکی از بزرگترین میزبان های خود در کانادا انجام داده است. هفته گذشته ایر بی ان بی حساب کاربری این فرد را که نام اختصاری اش AJ هست، بست.  به گفته ی برخی از مهمانان و بعد از بررسی های صورت گرفته “ای جی” خانه های زیادی را با یک حساب کاربری در “ایر بی ان بی” اجاره می داد و نظرات مثبت مهمانان برای یکی از خانه ها را برای دیگر خانه ها نیز استفاده می کرد و از این طریق اطلاعات ناقص و اشتباهی را در اختیار کسانی که می خواستند خانه های او را اجاره کنند قرار می داد.

اما نکته ی ناراحت کننده اینجاست که “ایر بی ان بی” به کسانی که بعد از توقف حساب کاربری “ای جی” اقدام به رزرو خانه های  او کرده  بودند، اطلاع رسانی نکرده و بسیاری از این افراد حتی ایمیلی در این زمینه دریافت نکرده اند و پولشان نیز به آنها پس داده نشده است.

برخی از این مهمانان می گویند در هنگام ورود به خانه ای که اجاره کرده بودند با مکانی بسیار کثیف روبرو شده اند که بیشتر شبیه مکان های متروکه بوده و کثافت و جانوران موذی از در و دیوارش بالا می رفته اند.

برخی از مهمانان در مصاحبه با شبکه ی خبری سی بی سی گفته اند که تاکنون “ای جی” را ملاقات نکرده اند و همیشه تنها از طریق پیغام تلفنی با او در تماس بوده اند و اصلا معلوم نیست که این فرد خودش درکانادا هست یا نه!

“ای جی” تنها کسی نیست که از نرم افزاری مانند “ایر بی ان بی” که هدفش راحتی سفر و اقامت برای مهمانان هست، سو استفاده کرده است. اتفاق ها موجب شده که این سئوال در ذهن ایجاد شود که آیا “ایر بی اند بی” واقعا آسایش و امنیت را برای مسافران به ارمغان می آورد یا خیر؟!