شهروند- محققان برنامه غذایی و بهداشتی دانشگاه بریتیش کلمبیا می گویند که دانش آموزان کانادایی در طول روز مدرسه نسبت به گذشته، سال ۲۰۰۴، غذاهای بهتری میخورند و رژیم غذایی سالم تری دارند. این تحقیقات بر اساس داده های به دست آمده از ۷۰۰۰ دانش آموز ۶ تا ۱۷ ساله انجام شده است.

محققان می گویند که میانگین تغذیه کودکان در طول مدرسه از یک دهه قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است و از ۵۱.۳ امتیاز به ۵۸.۰ رسیده است. بر اساس یافته های این تحقیق، دانش آموزان نسبت به گذشته میوه ها و سبزیجات بیشتری می خورند، تعداد کمتری نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، نوشیدنی های میوه ای و نوشیدنی های ورزشی می نوشند و کالری بسیار کمتری را از غذاهایی مانند بیسکوییت و چیپس دریافت می کنند.

به گفته ی یکی از محققان این خبر بسیار خوب است ولی جای پیشرفت بسیار دارد. به عنوان مثال میزان مصرف سبزیجات تیره ی سبز و نارنجی، شیر و جایگزین گوشت بهبود یافته، اما خیلی پایین تر از استاندارد ملی است و باید در این زمینه اقدامات بهتری صورت گیرد.

به گفته ی متخصصان تغذیه دانش آموزان نوجوان وقتی مدرسه را ترک می کنند غذاهای بی کیفیت و سریع را بیشتر مصرف می کنند اما دانش آموزان خردسال هرچه بهشان داده می شود و از خانه می آورند می خورند.