خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته دوشنبه و امروز سه شنبه، جمعی از اهالی روستای بارانگرد از توابع شهرستان باغملک در جاده ترانزیتی خوزستان به اصفهان، عده ای از معلمان حق التدریسی وزارت آموزش و پرورش در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت در مقابل ساختمان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تهران، گروهی از کارگران شرکت آذراب اراک  در میدان شهدای این شهر و تعدادی از کارگران کنتورسازی قزوین در مقابل ساختمان استانداری قزوین، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز گذشته، ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، جمعی از اهالی روستای بارانگرد از توابع شهرستان باغملک، در اعتراض به قطع چند روزه آب آشامیدنی این روستا، در جاده ترانزیتی خوزستان به اصفهان دست به تجمع زدند.

فرماندار شهرستان باغملک، در این خصوص مدعی شد: “مشکل قطعی آب مردم روستای بارانگرد به علت خرابی موتور آب بوده که با تعمیر آن، مشکل برطرف شده است.”

محمد نجاتی پور در خصوص تجمع صبح ۱۱ شهریور مردم روستای بارانگرد از توابع شهرستان باغملک، اظهار کرد: “آب آشامیدنی اهالی این منطقه از چاهی تامین می شده که اکنون خشک شده است.”

وی افزود: “پس از خشک شدن چاه، آب مورد نیاز مردم روستای بارانگرد از چاه آب کشاورزی به صورت نوبتی تأمین می شد که به علت خرابی موتور، آب به مدت چند روز تا تعمیر موتور، قطع شده و موجب نارضایتی و تجمع مردم این شهر شده بود.”

تجمع معلمان حق التدریسی در تهران

به گزارش ایلنا، سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، عده ای از معلمان حق التدریسی وزارت آموزش و پرورش، در اعتراض به وضعیت استخدامی و بلاتکلیفی در این حوزه، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، دست به تجمع زدند.

امروز همزمان با برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ جمعی از معلمان حق التدریسی مقابل درب مجلس تجمع کردند.

معترضان پلاکاردهایی با عنوانین “۳۰ هزار حق التدریسی” و “استخدام حق من است”و… را در دست داشتند.

تجمع کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت

به گزارش ایلنا، روز سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود، در مقابل ساختمان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تهران، دست به تجمع زدند.

این گروه از کارگران که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند، گفتند: “پس از ۱۳سال فعالیت در ۳۵۳ دفتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در اقصی نقاط کشور، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست. در عین حال مطالبات مزدی  ما از سال ۹۷ و مطالبات بیمه ‌ای ما از سال ۹۴ به تاخیر افتاده است.”

یکی از افراد حاضر در تجمع گفت:   “اصلی‌ترین خواسته کارکنان سهام عدالت در اجتماع امروز، توجه به امنیت شغلی آنها در لایحه آزادسازی سهام عدالت است که قرار است به زودی در صحن علنی مجلس مطرح و برای تصویب به رأی گذاشته شود”.

طبق گفته وی، در لایحه مذکور به امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت که بیش از ۱۳ سال است در مجموعه شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی سابقه کار بیمه‌ای داشته و عمر مفید خود را در شرکت‌های مذکور سپری کرده‌اند، هیچ‌گونه توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت خود هستیم، گفت: “در تجمع امروز کارکنان سهام عدالت تعدادی از مسئولان پایین دستی وزارت کار در جمع اعتراضی کارکنان معترض سهام عدالت حاضر شدند اما معترضان خواستار ملاقات حضوری با معاونت امور تعاون وزارت کار هستند”.

او در خاتمه گفت: “کارکنان سهام عدالت کشور تقریبا همگی از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و از اقشار ضعیف جامعه‌ اند”.


تجمع کارگران شرکت آذراب اراک

به گزارش ایلنا، روز سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، گروهی از کارگران شرکت آذراب اراک در اعتراض عدم پرداخت مطالبات مزدی خود و بلاتکلیفی شرکت، در میدان شهدای این شهر، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

معترضان با پهن کردن سفره خالی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

از قرار معلوم، کارگران این واحد تولیدی، دستمزد ماه‌های تیر و مرداد را دریافت نکرده‌اند و بخشی از دستمزد خرداد را نیز طلب دارند.

کارگران گفتند: “بلاتکلیفی وضعیت کارخانه مهم‌ترین مشکل ما کارگران است. ما از مسئولان انتظار داریم وضعیت تولید و کارخانه را روشن کنند.”

محمد تقی آبایی (مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) با اشاره به اینکه کارگران آذراب امروز (۱۲ شهریور) یک تجمع اعتراضی خارج از شرکت برگزار کردند، گفت: “تعیین تکلیف وضعیت مدیریت و مالکیت شرکت و دو ماه حقوق معوقه دلیل اعتراض کارگران است”.

وی افزود: “روز گذشته در تهران جلسه ‌ای با حضور مسئولان برگزار شد که در این جلسه قرار شد تا بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده آذراب طی ۴۸ ساعت وضعیت مدیریت شرکت را مشخص کند. متاسفانه مشارکت بانک کشاورزی در بحث هیئت مدیره آذراب بسیار ضعیف است. اکنون مدیرعامل شرکت استعفا داده است”.

آبایی تصریح کرد: “روز گذشته مشخص شد که کارخانه به مپنا یا شرکتی مشابه واگذار شود. آذراب خوشبختانه با مشکل کمبود سفارش مواجه نیست بلکه مشکل اصلی این واحد تولیدی، مشخص نبودن تکلیف مدیریت است”.

تجمع کارگران کنتورسازی قزوین

به گزارش ایلنا، سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، تعدادی از کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود، برای سومین روز متوالی در مقابل ساختمان استانداری قزوین، دست به تجمع زدند.

از ابتدای هفته جاری تا امروز سه بار کارگران کنتورسازی شهرستان البرز استان قزوین در راستای دریافت مطالبات و معوقه حقوق ۲۴ ماهه و سنوات خود مقابل استانداری قزوین تجمع کرده‌اند که تاکنون پاسخی مناسب از مسئولان دریافت نکرده‌اند.

به گفته یکی از کارگران هنوز معلوم نیست کی به مشکلات کارگران رسیدگی خواهد شد.