شهروند- روز دوشنبه، جاستین ترودو، رهبر لیبرال از برنامه خود برای کاهش شکافها در سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا پرده برداشت و قول پرداخت اضافی ۶ میلیارد دلاری برای تقویت درمان و سیستم بهداشت عمومی داد. این حزب وعده داد که مبلغ  750 میلیون دلار در سال های ۲۱- ۲۰۲۰ و مبلغ  1.75 میلیارد دلار در سال های ۲۴-۲۲ ۲۰به سیستم بهداشت و درمان تزریق کند اما گفت که جزییات بعد از مبارزات انتخاباتی اعلام می شود.

جاستین ترودو همچنین اعلام کرد که دولت جدید لیبرال نرخ مالیات را برای شرکت هایی که محصولاتشان با میزان آلایندگی صفر تولید می شود ، نصف می کند. اندرو شیر در مقابل درباره ی کسب و کارهای کوچک سخن گفت و اعلام کرد که در صورت موفقیت در انتخابات درباره قوانین مالیات بردرآمد این شرکت ها بازنگری کرده و به آنها این امکان را می دهد که رشد کنند و مشاغل ایجاد کنند.

دولت لیبرال به این کمپانی ها اجازه می دهد که درآمدهای غیرمرتبط با کارشان را درون کمپانی نگه دارند و برای آن مالیات کمتری پرداخت کنند و به خانواده هایشان سهام بفروشند. دولت محافظه کار جدید این قوانین را بازنگری خواهد کرد و گفته است که حداقل ۳۴ قانون را در این مورد تغییر خواهد داد.