شهروند ـ آرش عزیزی: ظاهرش معمولی بود. کسی مثل بقیه، اما این مرد با موی دم اسبی که خودش پدر یک فرزند بود، از تکان‌دهنده‌ترین و هولناک‌ترین جانیان کودک‌آزار است که حافظه اخیر تورنتو به خاطر می‌آورد.

به گزارش تورنتو استار، قاضیِ دادگاهی در اشاوا در روز سه‌شنبه این هفته ضمن اعلام این نظر مایکل راس استراتون را به «اختگی شیمیایی» محکوم کرد. قاضی بلفونتین این ساکن سابق شهر ویتبی را مجرم طولانی‌مدت دانست و به ۱۲ سال زندان و سپس ۱۰ سال نظارت نزدیک برای حفاظت از جامعه محکوم کرد.

استراتونِ ۴۳ ساله با توجه به زمانی که تا کنون در زندان بوده تنها سه سال دیگر را پیش رو خواهد داشت. او شش ماه دیگر می‌تواند تقاضای مرخصی یک روزه کند و ۱۲ ماه دیگر، تقاضای مرخصی کامل. با این حساب احتمال دارد سال دیگر شاهد بیرون آمدن او از زندان باشیم.

استراتون سال گذشته به ۱۳ مورد حمله، حمله جنسی و پورنوگرافی کودکان شامل نه قربانی ۹ تا ۱۵ ساله، در طول دوره‌ای ۱۴ ساله اعتراف کرد.

قاضی او را «ریسک متوسط» دانست (بر اساس نظر چندین متخصص) و مشورت و دارو برای کاهش میل جنسی‌اش (که در اصطلاح قضایی، «اختگی شیمیایی» نامیده می شود)‌را نیز تجویز کرد.

پیش از این در دادگاه شنیدیم که استراتون با دختران کوچک و نوجوان دوستی می‌کرده و آن‌ها را به مکان‌هایی مثل مک‌دونالد و شهربازی واندرلند می‌برده و این‌گونه به «باحال» (cool) بودن معروف شده. او به بچه‌ها مشروب و سیگار و ماریجوآنا می‌داده و در خانه آن‌ها را مورد انواع تجاوز قرار می‌داده و از آن فیلمبرداری می‌کرده است.

این مجرم کودک‌آزار ۴ سال و نیم است که در سلولی به اندازه یک دستشویی متوسط به سر می‌برد.

در جلسه‌ی پیشین دادگاه شنیده بودیم که آلن رایزن، وکیل متهم، گفته بود موکلش پشیمان است و حاضر است درمان پزشکی را از سر بگذراند. اما دادستان، کنت سالیوونچیک، پیش‌بینی کرد جنایات جنسی او ادامه خواهد یافت.