صدای امریکا: شاهزاده رضا پهلوی در پیامی صوتی اعتراضات سراسری مردم در ایران را ستود و آن را نمونه ای از دادخواهی ایرانیان خواند.

در این پیام که یکشنبه ۲۶ آبان منتشر شد شاهزاده رضا پهلوی خطاب به مردم ایران گفت: «این باور همیشگی من بود که شما مردم به اتکا قدرت خودتان به این کابوس پایان خواهید داد.»

او اضافه کرد: «شما به درستی دریافته‌‌اید که تنها راه رهایی، نه صندوق‌‌های دروغین رأی، که در با هم بودن و سر دادن فریاد دادخواهی در خیابان‌‌های ایران است.»

اعتراضات به گرانی بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان ماه و پس از انتشار ناگهانی خبر سه برابر شدن قیمت بنزین آزاد در شهرهای مختلف ایران آغاز شد. اما شعارهای معترضان خیلی زود متوجه مقامات ارشد جمهوری اسلامی شد.

تصاویر ویدئویی و گزارش‌های ارسالی به صدای آمریکا از اعتراضات روز شنبه ۲۵ آبان نشان می‌دهد که بر اثر تیراندازی ماموران دست کم هفت نفر در شهرهای شیراز، بهارستان، کرج، شهریار، بهبهان، مریوان، و سیرجان کشته شده‌اند.​ اما هنوز از هویت آنها اطلاعی در دست نیست.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در نخستین واکنش به اعتراضات گسترده در ایران، روز شنبه ۲۵ آبان ، ضمن بازنشر توئیت یک سال و نیم قبل خود، خطاب به مردم ایران نوشت ایالات متحده در کنار شما است.

جمهوری اسلامی شنبه شب اینترنت را در شهرهای بزرگ قطع کرد و مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به این اقدام رژیم ایران گفت: «ما تلاش ها برای قطع اینترنت را محکوم می کنیم. بگذارید آنها [مردم] حرف‌شان را بزنند!»