نکته ها/ ۳۳

طرح ده فوریتی!

ایرانی های اصیل، هنوز هم که هنوز است به بزرگترها احترام می گذارند، روی حرف آنها حرف نمی زنند و جلوی بزرگترهای فامیل و حتی پدرومادر که با آنها در یک خانه زندگی می کنند، پایشان را دراز نمی کنند.

و همین شیوه مرضیه باعث شد به محض این که آقای رهبر از گرانی بنزین حمایت کرد، نمایندگان شجاع مجلس گفتند  فعلا شجاعت مجاعت و طرح مرح را باید گذاشت کنار، الان وقت احترام به بزرگتره!

ماست ها را کیسه کردند، پایشان را که یک ذره درازکرده بودند جمع کردند و طرح سه فوریتی را که برای ارائه به مجلس امضاء کرده بودند و در آن خواسته شده بود بنزین گران نشود پاره کردند.

ادب و احترام حکم می کرد که هرچی رهبرگفت بگویند چشم  و گفتند!

احتمالن یکی شون که از همه شجاع تره رفته پشت تریبون و گفته “طرح سه فوریتی” گوجه فرنگی یا پیاز نیست که نایاب یا گران شود. خدا را شکر همیشه هست و هر ساعتی که بخواهیم  می توانیم پنجاه فوریتیش را هم  بنویسیم و امضاء کنیم. بگذارید سروصداها بخوابد  به جای این طرح سه فوریتی، یک طرح منصفانه ۱۰ فوریتی که نه سیخ بسوزه و نه کباب می نویسیم و امضاء می کنیم که جبران شود.

 توی اون طرح هم بدون رودربایستی می نویسیم همانجورکه نصف شب و بدون اعلام قبلی قیمت بنزین سه برابر شد، حقوق ما نمایندگان حرف شنو هم باید ساعت ۱۲ شب که همه خوابند، یواشکی سه برابر شود که بی حساب شویم!

.

حرف هائی که یک شبه پشت و رو شد…!

من خبرهای خوب را چون می دانم کمیاب است چند بار می خوانم و سخنرانی های شیرین را نیز به همین دلیل بارها گوش می کنم تا روح و روانم سیراب شود.

متاسفانه خبرهای بد، مثل سیل پارسال شیرازکه هرچه ماشین سر راهش بود شست و برد، یا مثل همین زلزله اخیرکه هرچه بود ونبود را زیروروکرد، ناگهان از راه می رسد، چرت آدم را پاره می کند و نشئه آن خبر شیرین را ازکله آدمیزاد می پراند.

همین هفته پیش بود که آقای روحانی ازپیشرفت های کشور و خوبی اوضاع و بهبود وضع اقتصادی مردم سخن گفت جوری که من هم برای همسایه آلمانی مان کلی قیافه گرفتم که بله ما اینیم و با وجود تحریم ها، اوضاع مان جوروکیف مان کوک است وآنقدرگفتم وگفتم که آه کشید وگفت کاش منهم یک ایرانی بودم ….!

متاسفانه یکی دو روز بعدش، یعنی روزسه شنبه بیست و یکم آبان، همان آقای روحانی، با همان لباس و قیافه، عبای مشکی، ریش خاکستری وعمامه سفید رفتند به کرمان و حرفهائی زدند که چرت همه را پاره کرد.

فرمودند شرایط کشور غیرعادی، سخت و پیچیده است و به دلیل تحریم های نفتی، دولت ریال و ارز برای ادارۀ کشور ندارد.

ای داد بیداد چی شد آخه یکهو؟ این زلزله خبری ازکجا پیدایش شد؟ شک کردم که درست شنیده ام یانه ؟ واقعن وضع مردم خرابه؟

دست کردم توی جیبم دیدم بعله….درست میگه خالیه، کیف پولم را نگاه کردم، دیدم ای داد بیداد اونهم تقریبا خالیه. یقین کردم که  سخنان قبلی ایشان را درست نفهمیده ام. شاید هم سمعک لازم دارم؟

مدتی هست که گوشهایم وزوز می کند و یک خط درمیان می شنوم. مثلا وقتی خانمم میگه پول بده برم خرید، اصلا نمی شنوم!

چه اشتباهی!

گفتند قاطعانه برخورد می کنیم ولی قاتلانه برخورد کردند.

نظرخواهی ازدرون اتوموبیل و شمردن از راه دور!

آقای روحانی که قبلا از درون اتوموبیل درحال حرکت ازمردم نظرخواهی کرده بود! امروزموفق شد تظاهرکنندکان را از راه دور بشمرد و ببیند که چند نفر بیشتر نیستن!

به گزارش دویچه وله، ایشان عصر یکشنبه ۱۷ آبان درجلسه هیات دولت گفت خودم فیلم‌های بسیاری از این موارد را دیدم، عدد اینها چند نفر و تعداد آنهایی که تخریب می‌کنند چند نفر هستند، عددی نیست!

بچه نه، وزیرنفت!

قدیمی ها می گفتند حرف راست را باید از بچه شنید الان میگن باید ازوزیرنفت شنید!

پرسیدند گرانی ها تا کی ادامه دارد گفت تا وقتی مردم تحمل کنند!

هشدار روحانی به معترضان: آن قدر دوربین داریم که بتوانیم رانندگان را شناسایی کنیم.

اونوقت هرچی ما به این خارجی ها می گیم بابا مملکت ما فوق العاده پیشرفت کرده، میگن بروبابا …!

سوار بر سه چرخه کودکان دراعتراض به گرانی بنزین!