رادیو فردا-  ابوالفضل بهرام‌پور کارشناس امور دینی دعوت ‌شده به صداوسیمای جمهوری اسلامی، در سخنانی در شبکه اول تلویزیون دولتی گفته معترضانی که «اکنون در زندان ما هستند» باید «زجرکش شوند».

ابوالفضل بهرام پور

او در ادامه مجازات‌ های در نظرگرفته شده می‌گوید «باید به‌ دار آویخته شوند».

او سپس در مورد بازداشت‌شدگان می‌گوید باید «با بد وضعی قطعه [قطعه] بشود و بریده بشود: دست راست با پای چپ. خیلی حرف [مهمی] است. انگشتان دست راست با انگشتان پای چپ بریده شود و این‌طوری رها شود در اجتماع».

این مفسر قرآن و کارشناس دعوت‌شده به صداوسیما افزوده است «نفی بلد» این افراد نیز «باید به کشتی قراضه‌ای در وسط دریا [انجام شود]… و آن‌جا زندگی کند تا بمیرد».

ابوالفضل بهرام‌پور در بخشی از سخنانش در عین حال تاکید کرده که این حکم افرادی‌ست که «با خدا و رسول به محاربه» برخاسته‌اند و «در زمین فساد و ایجاد ناامنی و غیره» می‌کنند. او تاکید کرده این‌ها «آیه قرآن است» و «فردا هیچ‌کس نمی‌تواند مرا متهم کند».

اظهارات وی در صداوسیما اما بازتاب‌های گسترده و فراوانی پیدا کرده ‌است، چه در فضای مجازی و چه حتی در رسانه‌های داخلی ایران.

حتی خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، نیز در واکنش به آن، سخنان یک مدرس در حوزه علمیه قم را منتشر کرده که گفته «براساس دیدگاه فقهای اسلامی هیچ کدام از گروه ‌‎هایی که در اعتراضات اخیر در خیابان حاضر شدند، مصداق آیه ۳۳ سوره مائده یعنی محارب و مفسد نبوده ‌اند و تطبیق دادن این افراد به این آیه، اشتباه فاحشی است».

اعتراضات ایران در پی گران ‌شدن بنزین طی مدت اندکی به شهرهای مختلف گسترش پیدا کرد و به خشونت کشیده شد. دولت ایران اندکی پس از آغاز اعتراضات اینترنت را به‌کلی قطع کرد.

بنا بر آنچه سازمان فرادولتی عفو بین‌الملل می‌گوید، دست‌کم ۱۴۳ نفر در جریان اعتراضات کشته شده‌اند. هزاران نفر نیز در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برند.

سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای در ششم آذر ماه، از دولت ایران خواسته تا آمار قربانی‌ها و بازداشتی‌های را رسما منتشر کند و می‌گوید جمهوری اسلامی «۱۲ روز پس از آغاز این اعتراضات همچنان از انتشار آمار قربانی‌ها سرباز می‌زند».