زیبا شیرازی، برای سومین بار به تورنتو می آید. این هنرمند ساکن لس آنجلس ماه جون در برنامه ای که به مناسبت سالگرد قتل ندا در تورنتو برگزار شد، خواند و بعد هم یک برنامه قصه گویی در شهر ما اجرا کرد که مورد استقبال بسیار قرار گرفت.

زیبا شیرازی این بار به دعوت مرکز مدیریت زنان انتاریو به تورنتو می آید تا روز یکشنبه ساعت دو و نیم بعدازظهر در مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل برای علاقمندان قصه سرایی کند.

البته زیبا در تور کانادا به سر می برد و در هفته های پیش در ونکوور و اتاوا برنامه اجرا کرده است.

پس از برنامه ی اتاوا، طی تماس تلفنی با او از ویژگی های برنامه ی جدیدش پرسیدم. زیبا گفت، با پنج داستان تازه و اجرایی جاافتاده تر به تورنتو خواهم آمد. این بار موسیقی بیشتر دارم، ضمن اینکه یک ترانه از آلبوم جدیدم به نام “مرد من” هم خواهم خواند.

از او در مورد استقبال از برنامه ی روز یکشنبه اش در اتاوا پرسیدم،  می گوید، خوب بود، علیرغم بدی هوا و باران، ولی رویهم رفته خوب بود.

 

زیبا شیرازی چند سال پس از انقلاب ۱۳۵۷ از ایران به لس آنجلس رفته و خوانندگی را جدی دنبال کرده است. از ویژگی های هنر او، زنانه سرودن و خواندنش است. از او به عنوان اولین خواننده فمینیست نام برده می شود. شعرها و آهنگ هایش را خود می سراید و آلبوم هایش را خود منتشر می کند. سیب سرخ، زنانه، کنسرت ۲۰۰۵، هفت ستاره، آرزوهای گمشده و هوای تازه نام آلبوم های اوست و آلبوم بعدی اش “مرد من” نام دارد.

زیبا در کنار خوانندگی در دوره ی فوق لیسانس در رشته ی ارتباطات و هنر درس می خواند.

در گفت وگوی پیشین شهروند با زیبا شیرازی، او درخصوص کار تازه ی قصه گویی اش گفت: با مهاجران ایرانی مصاحبه می کنم و با دو سئوال شروع می کنم: چه سالی از ایران خارج شدی؟ چرا خارج شدی؟ و بعد بقیه مصاحبه خودش میره. با آدم های معمولی صحبت می کنم و دو ساعت مصاحبه با اونها رو به یک ربع می رسونم و با موزیک قاطی می کنم و میشه قصه های مهاجرت ایرانیان. در لابلای قصه ها هم می نوازم و می خوانم.

 

یکشنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۱۰ ساعت دو و نیم بعدازظهر در مرکز هنرهای نمایشی ریچموندهیل در شماره ۱۰۲۶۸ خیابان یانگ بالاتر از میجرمکنزی پای قصه خوانی زیبا شیرازی می نشینیم. کاش هوا یاری کند.

 

www.zibashirazi.com