صدای امریکا: گزارش‌ها حاکی است شبه‌نظامیان نیابتی ایران که از روز گذشته در اطراف سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده و به خرابکاری مشغول بودند، متفرق شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه در گزارش‌‌هایی اعلام کردند تجمع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران خاتمه یافته و از محل خارج شده‌اند.

وزارت دفاع عراق هم اعلام کرده تمامی شبه‌نظامیان اطراف سفارت آمریکا را ترک کرده‌اند. ساعاتی پیش، گروه‌های شبه‌نظامی به هواداران خود دستور داده‌ بودند از اطراف سفارت متفرق شوند.

رویترز نیز پیشتر گزارش داده بود که سفارت آمریکا در بغداد روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از توقف کلیه عملیات کنسولی در این محل تا اطلاع بعدی خبر داد و به شهروندان ایالات متحده توصیه کرد از نزدیک شدن به این محل خودداری کنند.

حمله به سفارت آمریکا در بغداد از سوی هواداران شبه نظامیان عراقی مورد حمایت ایران پس از حمله دفاعی آمریکا به مواضع گروه «کتائب حزب الله» گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران در روز یکشنبه صورت گرفته است. آمریکا در واکنش به حملات به نیروهای ائتلاف و کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی، روز یکشنبه به پنج موضع گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه و عراق حمله کرد.