صدای امریکا: رهبران بریتانیا و فرانسه با رئیس جمهوری ایالات متحده در رابطه با ایران گفت‌وگو کرده و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

به گزارش رویترز، امانوئل ماکرون روز یکشنبه ۱۵ دی ماه با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خبر داد و بر «همبستگی فرانسه» با متحدان خود تاکید کرد.

بنابر این گزارش، رئیس جمهوری فرانسه از فعالیت‌های «بی‌ثبات کننده» نیروی قدس سپاه پاسداران تحت رهبری قاسم سلیمانی انجام می شد، ابراز نگرانی کرد و افزود: ضروری است ایران از هرگونه اقداماتی که به تشدید اوضاع و بی ثبات شدن منطقه منجر شود،‌ خودداری کند.

آقای ماکرون افزود: فرانسه مصمم است تا با همکاری شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه گام بردارد.

بوریس جانسون: بریتانیا برای کشته شدن قاسم سلیمانی «ابراز تاسف» نخواهد کرد

همچنین کاخ سفید در بیانیه ای روز یکشنبه ۱۵ دی ماه از گفت‌وگوی تلفنی پرزیدنت ترامپ و بوریس جانسون نخست وزیر عراق در رابطه با ایران خبر داد.

در این بیانیه بر دو «اتحاد نزدیک دو کشور » تاکید شده است.

بوریس جانسون هم در بیانیه خود اقدامات قاسم سلیمانی را «عامل بی‌ثباتی در منطقه» دانست و گفته بود که بریتانیا از کشته شدن سلیمانی «ابراز تاسف» نخواهد کرد.

نخست وزیر بریتانیا همچنین با اشاره به این که اقدام تلافی جویانه منجر به خشونت بیشتر در منطقه می شود، از گفت‌وگو با روسای جمهوری آمریکا و آلمان و نخست وزیر آلمان در این باره خبر داد و گفت ما برای کاهش تنش در تماس نزدیک با همه طرف‌ها هستیم.