میکل ژان، فرماندار کل کانادا در ماه اکتبر امسال برای دریافت مشعل المپیک سال ۲۰۱۰ به یونان خواهد رفت. این مشعل قرار است آتشدان بزرگ بر  …


شهروند ۱۲۳۰  پنجشنبه ۲۱ می  ۲۰۰۹


 

کندین پرس ـ۱۷ می: میکل ژان، فرماندار کل کانادا در ماه اکتبر امسال برای دریافت مشعل المپیک سال ۲۰۱۰ به یونان خواهد رفت. این مشعل قرار است آتشدان بزرگ بر فراز میدان بزرگ استادیوم بریتیش کلمبیا را برای بازی های المپیک زمستانی مشتعل کند. برخی منابع دولتی گفته اند ژان برای همراهی با گری لون، وزیر کشور در امور ورزش به آتن خواهد رفت و تنها برای مهم تر جلوه دادن این حرکت سمبلیک به این سفر خواهد رفت. شایعاتی وجود دارد که ملکه الیزابت قصد چنین کاری داشته و هارپر از میکل ژان خواسته این کار را انجام دهد.

پس از دریافت مشعل از یونان و ورود آن به کانادا، این مشعل سفر ۱۰۰ روزه ی خود را برای طی ۴۵ هزار کیلومتر درون کانادا آغاز میکند و ۱۲۰۰۰ نفر در حمل آن مشارکت خواهند داشت و مشعل را دست به دست داده،  از استان های مختلف  می گذرند تا به ونکوور برسند.

 حمل مشعل به کانادا در شرایط ویژه ای در هواپیما انجام می شود. مشعل یک سمبل بین المللی است و در زمانهای قدیم تمام ملت ها از مشعل استفاده می کرده اند. اولین بار در سال ۱۹۲۸ در بازی های آمستردام از مشعل استفاده شد و برای بازی های زمستانی اولین بار در سال ۱۹۶۴ این مشعل برافروخته شد.