دیدار با نویسندگانی چون لیلیان آلن، پت کاپونی، بری کالاگان، آستین کلارک، آنتونی دوسا، کاترین گویر، مگی هلویگ، مورین جنینگز، ونسانت لم، اندرو مودی، پل کارینگتون..


شهروند ۱۲۳۰  پنجشنبه ۲۱ می  ۲۰۰۹


 

اطلاعیه مطبوعاتی: دیدار با نویسندگانی چون لیلیان آلن، پت کاپونی، بری کالاگان، آستین کلارک، آنتونی دوسا، کاترین گویر، مگی هلویگ، مورین جنینگز، ونسانت لم، اندرو مودی، پل کارینگتون، رابرت روتنبرگ، راسل اسمیت، ورونیکا تنانت و بسیاری دیگر از نویسندگان شهیر ساکن تورنتو  و مراسم قصه خوانی روزهای ۲۳ و ۲۴ می برای عموم آزاد و بدون هزینه است.

امسال دهمین سالی است که فستیوال لیت سیتی برای تقدیر از نویسندگانی که تورنتو الهام بخش آنان در نوشتن بوده صورت می گیرد. از این رو این نویسندگان تورنتو را به عنوان محل کار خود برگزیده اند و میزبانی آن را شهرداری تورنتو بر عهده دارد.

آلن گاردنز از دست اندرکاران این برنامه، از دانشگاه تورنتو در این باره می گوید:«این عمل فرهنگی موجب ارج نهادن به مقام نویسندگان شده و بر ارزش فرهنگ شهر ما می افزاید. در کنار دیدرا با نویسندگان ارزش بناهای تاریخی به مردم و شهروندان یادآوری می شود.»


 

روبرت روتنبرگ روزهای ۲۳ و ۲۴ می در سیتی هال در شماره ۶۰ خیابان کویین غربی بخش هایی  از کتاب مشهور خودOld City Hall را می خواند و شنوندگان را به فضای شهر می برد.

بعد از یک زمان کوتاه قدم زدن در بازار زیبای کینگستون، کتابخانه عمومی لیلیان اچ اسمیت، در روز ۲۳ می میزبان نویسندگان جوان جنیفر کوآن با کتاب earthgirl، ویوان میر با کتابBottom Bracket   و الن اس جف نویسنده کتاب Feast of Lights خواهد بود.


سالن بزرگ یونیون استیشن که از قدیم مکانی برای شعرخوانی و اجرای نمایش بوده نیز در این برنامه فرهنگی همکاری زیادی خواهد داشت. در این مکان برنامه کتاب خوانی، اجرای نمایش و شعرخوانی توسط هنرمندان نام آشنا  صورت خواهد گرفت.

بعد از ظهر روز ۲۳ می رمان نویس نامی، پل کارینگتون در موزه میراث فرهنگی و مرکز هنری تادمادرن میلز بخش هایی از کتاب The Ravine  و مگی هلویگ نیز بخش هایی از داستان اخیر خودGirls Fall Down را خود را برای حاضران خواهند خواند.

دو هتل در کنار پارک دیل میزبان این برنامه هستند. کاترین گراهام شاعر معاصر، پت کاپونی نویسنده داستانهای معمایی و راسل اسمیت رمان نویس مشهور قطعاتی از آثارشان را می خوانند.

روز ۲۴ می چند باله بویژه باله های مخصوص کودکان در مدرسه ملی باله کانادا برگزار خواهد شد.

بعدازظهر روز ۲۴ می کتابخانه عمومی سیتی هال میزبان چند نویسنده که تا کنون جوایز کتاب تورنتو را به خود اختصاص داده اند، خواهد بود. از جمله: گلن دوین(۲۰۰۸)، سارا دیرینگ(۲۰۰۲)، دیوید دونل(۱۹۹۳) و کاترین گویر (۱۹۹۲).

انجمن هنر تورنتو در این دو روز به اجرای انواع برنامه های فرهنگی از جمله نمایش ویدیو، شعرخوانی و خواندن داستانهای کوتاه خواهد پرداخت.

دو ناشر بزرگ Coach House Press و McArthur & Companyدر این روزها برخی کتاب های خود را با قیمت کمتری در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

بعد از ظهر جمعه ۲۲ می موزه رویال انتاریو از ساعت ۴:۳۰ الی ۹:۳۰ با حضور شهردار و مری ایتو مجری رادیو سی بی سی  میزبان علاقمندان خواهد بود و در این ساعات ورود به موزه آزاد و بدون هزینه است. شرکت کنندگان در این برنامه فرهنگی می توانند ضمن صرف اوقاتی فرح بخش و آشنایی با نویسندگان، شعرا و ابنیه تاریخی، میزان اطلاعات خود را نیز محک بزنند. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این برنامه ها می توانید به سایتwww.toronto.ca/doorsopen مراجعه کنید.