رادیو فردا: در پی گسترش واکنش‌ها به اقدام سپاه در سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی، نسرین ستوده، وکیل زندانی در تهران، و نرگس محمدی، فعال مدنی زندانی در زنجان، در پیام‌های جداگانه خواهان استعفا و محاکمه کسانی شدند که دست‌اندرکار سقوط این هواپیما با ۱۷۶ مسافر بوده‌اند.

نسرین ستوده در نامه‌ای که همسرش، رضا خندان، روز دوشنبه ۲۳ دی، در فیس‌بوک منتشر کرده، با اشاره به نقش سپاه در ایجاد ناامنی برای کشور، خواهان «استعفا و محاکمه‌ تمامی مقامات و دست‌اندرکاران این جنایت هولناک در دادگاهی صالح» شده است.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، نیز پیام او را در توئیتر منتشر کرده و نوشته است: «از فریبکاری مسئولان در کتمان حقیقت ماجرا انگشت به دهان شدم. استعفای مسئولان اصلی حادثه کمترین اقدامی است که باید انجام شود.»

نرگس محمدی فعال حقوق بشر زندانی است که چهارم دی سال جاری «همراه با ضرب و شتم شدید و به علت تحصن او در حمایت از معترضان آبان ۹۸» از زندان اوین به زندان زنجان منتقل شد.

نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر، نیز به اتهام‌های «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام» هم اکنون در حال تحمل حبس در زندان اوین است.