ایران «درخواست بازداشت» او را کرده است

صدای امریکا: مدیر برنامه های امیرحسین مقصودلو، خواننده ایرانی معروف به «امیر تتلو» در یک پست اینستاگرامی از بازداشت این خواننده ایرانی که چندی است در ترکیه ساکن است، خبر داد.

امیر تتلو

«روناک» که خود را ادمین شبکه‌های اجتماعی امیرحسین مقصودلو معرفی می‌کند، روز سه شنبه ۸ بهمن ماه در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پستی نوشت که امیر تتلو قصد مهاجرت به انگلستان را داشت و ویزای او نیز آمده بود اما روز سه شنبه از طرف «دولت ترکیه» دستگیر شده و می خواهند او را «تحویل پلیس ایران» دهند چون ایران درخواست استرداد او را داشته است.

همچنین امیر تتلو نیز در صفحه اینستاگرام خود تصاویری را پس از بازداشتش منتشر کرده که او را با دستبند نشان می‌دهد. این خواننده نوشته است که گفته شده «دولت ایران» او را می خواهد.

الهام یزدی‌ها خبرنگار صدای آمریکا در ترکیه گزارش داد که روزنامه «هابرتورک» ترکیه با تایید بازداشت تتلو نوشت که این خواننده به خاطر «اعلان قرمز» نامش از سوی ایران بازداشت شده است. اتهامات تتلو ‌براساس این اعلان، متهم به تشویق به مصرف مواد مخدر شده است.

پس از انتشار این خبر رسانه های داخل ایران به نقل از سخنگوی نیروی انتظامی نوشتند که امیر تتلو «به درخواست پلیس اینترپل ایران و با همکاری پلیس ترکیه بازداشت» شده است. پلیس ایران گفت که برای این فرد «اعلان قرمز» صادر کرده بود.

از سوی دیگر هنوز مقامات ترکیه در این باره اطلاع رسانی نداشته اند و جزئیاتی از دلیل بازداشت این خواننده در رسانه های ترکیه منتشر نشده است.

امیر تتلو، خواننده ای که کار خود را با موسیقی رپ زیرزمینی در ایران آغاز کرد، در ادامه با اظهار نظرات خود در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شد.

انتشار ویدئوکلیپی روی یک ناو نیروی دریایی ارتش و همچنین حضور او در کنار ابراهیمی رئیسی در برنامه تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری در به شدت خبرساز شد.

تتلو سال ۱۳۹۵ به دلیل اهانت به یک مقام قضایی بازداشت و پس از از ۶۲ روز به قید وثیقه آزاد شد. او حدود یک سال پیش از ایران خارج شد و به کار خود ادامه داد.

چندی پیش گروهی از طرفداران امیر حسین مقصودلو معروف به امیر تتلو در حمایت از بازگشت او به ایران راهپیمایی کردند.