یک مهماندار و یک راننده تاکسی بیماران مشکوک به کرونا در تهران

صدای امریکا: پس از گذشت بیش از یک هفته از هشدار سازمان بهداشت جهانی در نهایت دانشجویان ایرانی از ووهان مرکز شیوع ویروس کرونا در چین روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه به ایران بازگردانده شدند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همه دانشجویانی که صبح امروز با پرواز اختصاصی از ووهان چین بازگشتند در قرنطینه هستند.

همچنین محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم حال همه دانشجویان را «تقریبا خوب» توصیف کرده و گفت که یکی از دانشجویان «علائم خفیفی» داشته است.

این مقام مسئول آمار دانشجویان وارد شده به کشور را حدود ۵۰ نفر اعلام کرد این در حالی است که پیشتر گفته شده بود ۷۰ دانشجوی ایرانی در ووهان هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین از شناسایی حدود ۹ مورد مشکوک به کرونا در ایران خبر داده و تاکید کرده است که «خوشبختانه نتیجه آزمایش به طور قطع به ما نشان داد که آن‌ها به این ویروس مبتلا نشده‌اند.»

این اظهار نظر در شرایطی است که خبرگزاری ایسنا با انتشار یک گزارش تصویری از محل قرنطینه بیماران مشکوک به ویروس کرونا در تهران به حضور دو بیمار مشکوک به این ویروس اشاره کرده است.

بنابر این گزارش، در بخش ایزوله تنفسی با فشار منفی بیمارستان شهدای یافت‌آباد که به محل قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا تبدیل شده است، تنها پنج تخت جهت پذیرش بیماران مشکوک به این ویروس جدید وجود دارد که تاکنون دو بیمار مشکوک به کرونا در این مرکز بستری شده‌اند.

ایسنا نوشت که یکی از این موارد مشکوک در این بیمارستان یک راننده تاکسی اینترنتی است که به خاطر تماس با یک مسافر چینی علائم این ویروس را بروز داده، خود را به این مرکز قرنطینه معرفی کرده و تحت نظر قرار گرفته است و بیمار تحت نظر بعدی، یک مهماندار هواپیماست که با بروز علائمی از ابتلا به این ویروس، خود را به مرکز قرنطینه معرفی کرده است.

در روزهای گذشته نیز تصاویر تایید نشده ‌ای در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که حضور ماموران اورژانس با لباس های مخصوص را که در حال همراهی یک نفر بودند، نشان می‌داد.

در روزهای گذشته نیز ابهام در متوقف شدن یا نشدن پروازهای ایران به چین جنجال برانگیز شده بود.

گزارش ها حاکی است که آمار مبتلایان به کرونا به ۲۴هزار و ۳۲۴ نفر رسیده است و مقامات کمیسیون بهداشت چین شمار کشته شدگان در اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور را ۴۹۰ اعلام کرده اند.