صدای امریکا: شیرین مجد، خواننده ایرانی ساکن استرالیا، به مناسبت رویدادهای اخیر در ایران و مرگ تعدادی از شهروندان، نماهنگ یا موزیک ویدئوی جدیدی را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت.

این اثر «هنرِ گام‌ِ زمان» نام دارد و بر اساس یکی از اشعار پراحساس هوشنگ ابتهاج، شاعر نامدار ایرانی، با آهنگسازی مهیار علیزاده تولید شده است. شیرین مجد خواننده اپرا و آوازهای کلاسیک غربی است؛ ولی در سال‌های اخیر قطعاتی نیز به زبان فارسی اجرا کرده است.

او در گفتگو با صدای آمریکا می‌گوید: «پس از شنیدن خبرهای بد و ناراحت کننده زیادی که در ماه‌های [اخیر] در ایران اتفاق افتاد، حفظ روحیه و انرژی غیرممکن بود. ویروس کرونا که متأسفانه در دنیا شیوع پیدا کرد، این نگرانی و افسردگی را به اوج رساند. به همین دلیل تصمیم گرفتم یکی از قطعات پروژه جدیدم را که به خودم خیلی انرژی و روحیه می‌دهد، پیش از انتشار آلبوم، با سایرین به اشتراک بگذارم.»

شیرین مجد موزیک ویدئوی «هنرِ گام‌ِ زمان» را با همکاری مازیار کاظمی تهیه کرد و این قطعه با پیانونوازی امیر‌رضا وحدتی، بصورتی ساده ولی صمیمی مقابل دوربین ضبط شد.

این پروژه با حضور گروهی از هنرمندان ایرانی و استرالیایی تکمیل شد. شیرین مجد در گفتگو با صدای آمریکا می‌گوید: «هنگام ضبط آهنگ و موزیک ویدئو احساس خوبی داشتم و خوشحالم که هنرِ گام‌ِ زمان را در چنین روزهایی منتشر می‌کنم. این قطعه برای من یادآور این نکته هست که سختی‌ها نیز بخشی از زندگی است. این دوران نیز می‌گذرد و روزهای خوش از راه می‌رسد. مطمئنم روزهای خوش به زودی از راه می‌رسد و درد و رنج ایرانیان به پایان می‌رسد.» «هنرِ گام‌ِ زمان» یکی از قطعات آلبوم جدید شیرین مجد به نام «نهان» است که در آینده نزدیک منتشر می‌شود. او در این آلبوم

علاوه بر اشعار هوشنگ ابتهاج، از آثار چهره‌هایی چون شفیعی کدکنی و فروغ بی‌همتا نیز استفاده کرده است.