صدای امریکا: در حالی سازمان بهداشت جهانی، شیوع ویروس کرونا در رده «همه‌گیری جهانی» قرار داده است که آمارها تاکنون حاکی از مرگ بیش از ۴هزار و ۶۰۰ نفر در جهان است. با این حال، روز پنجشنبه ۲۲ اسفند،‌تعداد مبتلایان جدید کرونا در چین به ۱۵ نفر کاهش یافت.

تعداد مبتلایان به کرونا در جهان روندی صعودی دارد، و براساس آمار مرکز علوم و مهندسی سیستم‌های دانشگاه جانز هاپکینز تا کنون ۱۲۶هزار و ۲۵۸ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۴هزار و ۶۳۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

اکثر قربانیان کرونا در چین گزارش شده اما این کشور روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه گزارش داد که تنها ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا داشته است. براین اساس استان هوئبی، مرکز اصلی شیوع این بیماری تنها ۸ مورد ابتلا را ثبت کرده که این اولین میزان تایید شده تک رقمی است.

در ژاپن نیز که پیشتر مقامات اعلام کرده بودند لغو شدن المپیک ۲۰۲۰ توکیو غیرقابل تصور است، این بار یک نماینده پارلمان ژاپن اعلام کرده که این کشور خود را برای احتمال لغو المپیک باید آماده کند. قرار است المپیک ۲۰۲۰ از ۲۴ ژوئیه در این کشور برگزار شود.

با شیوع گسترده کرونا، گزارش‌ها حاکی است که در آمریکا نیز مراسم‌های رژه سنت پاتریک (یکی از اعیاد و تعطیلات ایرلندی‌ها) در نیویورک و شیکاگو لغو شده است. این مراسم‌ها قرار بود در ۱۷ مارس برگزار شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که در سراسر ایالات متحده آمریکا ، در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسیده است و ۳۸ نفر جان باخته‌اند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد که همه پروازها از مبدا کشورهای اروپایی، غیر از بریتانیا، به مقصد ایالات متحده به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق در خواهند آمدند.

در ایتالیا نیز باشگاه فوتبال یوونتوس اعلام کرد که دنیله روگانی مدافع ایتالیایی این باشگاه به کرونا مبتلا شده است. نخست وزیر ایتالیا پس از اعلام ممنوعیت رفت و آمد در سراسر این کشور از تعطیلی میخانه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های آرایشی و دیگر اماکن عمومی خبر داده است.

در ایران نیز رسانه ها گزارش دادند که اسحاق جهانگیری معاون ارشد رئیس جمهوری و دو وزیر کابینه به کووید ۱۹ مبتلا هستند. آمار رسمی قربانیان کرونا تا روز چهارشنبه ۲۱ اسفندبه ۳۵۴ نفر رسیده و ۹هزار نفر نیز مبتلا وجود دارد با این حال هنوز شهری در این کشور قرنطینه نشده است