نمایی از شهر نیویورک و خلوتی پیاده‌روها

بخش انگلیسی صدای آمریکا – زندگی روزانه ده ها میلیون نفر در سراسر جهان در اثر دستورهای دولت ها به مردم مبنی بر ماندن در خانه یا دست کم پرهیز از تجمع، دگرگون شده است.

کره جنوبی، که روند شیوع ویروس در آن به شکل چشمگیری کاهش یافته است، برای جلوگیری از ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا، برای افرادی که وارد می‌شوند کنترل های سخت تری را به کار گرفته است.

چین هم رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است. پکن ۲۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را تائید کرده است که غیر از یک مورد، بقیه آنها از خارج از آن کشور آمده اند.

اوضاع در این دو کشور در هفته های اخیر بسیار بهبود یافته است، در حالی که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در بخش های دیگری از جهان از جمله اروپا به شدت رو به فزونی است.

در ایتالیا تنها در یک روز بیش از ۳ هزار مورد ابتلا تائید شد. ایتالیا تا سه شنبه دومین میزان ابتلا را دارد که دو برابر موارد ابتلا در ایران است. ایران از نظر موارد ابتلا در رتبه سوم در جهان قرار دارد.

کاخ سفید از مردم آمریکا خواسته است از تجمع های بیش از ۱۰ نفر پرهیز کنند.

مقام های مسئول به حدود ۷ میلیون سکنه شهر سانفرانسیسکو گفته اند در خانه هایشان بمانند و فقط برای انجام مهم‌ترین امور خانه را ترک کنند.

ونزوئلا نیز گفته است که برای توقف گسترش این ویروس، قرنطینه سراسری به کار می بندد. فنلاند درصدد بستن تمام مدارس و دانشگاه های آن کشور است.

سازمان ملل متحد می گوید در حال حاضر در سراسر جهان بیش از ۵۰۰ میلیون دانش آموز به مدرسه نمی روند.

هند روز سه شنبه «تاج محل» را بر روی بازدیدکنندگان بست.

انتظار می رود مسابقات اسب دوانی «کنتاکی دربی» در ایالات متحده به تعویق بیافتد.

رئیس «سازمان بهداشت جهانی» روز دوشنبه گفت مهمتر از این اقدام ها آزمایش هر فرد مشکوک به ابتلا است: «اگر جواب آزمایش مثبت بود، آنها را قرنطینه کنید و مشخص کنید که آنها، طی دو روز پیش از بروز علائم بیماری با چه افرادی در تماس نزدیک بوده‌اند و آن افراد را هم آزمایش کنید.»