با شناسایی ۱۲۹۴ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل مبتلایان کرونا به ایران طبق آمار رسمی به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز دوشنبه اول اردیبهشت با اعلام این خبر گفت در طول همین مدت، ۹۱ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

با احتساب این تعداد از قربانیان، تعداد کل جان‌باختگان ناشی از کرونا به ۵۲۰۹ نفر رسیده است.

آقای جهان‌پور همچنین از بهبودی ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران خبر داد و گفت ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در «وضعیت شدید» این بیماری قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص کرونا در ایران انجام شده است.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در حالی اعلام می‌شود که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران روز ۳۱ فروردین گفت بر اساس برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس و «نظرات متخصصان»، آمار ابتلا به کرونا در ایران «بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است.»

روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، با اعلام این که امکان برآورد دقیق همه مبتلایان به ویروس کرونا در هیج کشوری نیست، گفت: «این که چندین برابر آمار اعلام‌شده، مرگ [ناشی از کرونا] داریم، قطعاً درست است.»

مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده است که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۵۰۳۱ نفر به علت بیماری کرونا جان باخته و بیش از ۸۰ هزار نفر مبتلا شده‌اند.

اگر گزارش مرکز پژوهش‌ها را معیار قرار بدهیم، تعداد جان‌باختگان به بیش از ۱۰ هزار نفر و تعداد افراد مبتلا شده بین ۶۶۰ تا ۸۳۰ هزار نفر خواهد بود.