وزارت خارجه آمریکا با بازنشر سخنان مایک پمپئو در توئیتر، بار دیگر بر ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

مایک پمپئو

وزارت خارجه آمریکا در حساب توئیتر خود با بازنشر بخشی از سخنان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نوشت: «از اسرائیل تا خلیج [فارس]، کشورهای خاورمیانه – که بیشتر از همه در معرض غارتگری‌های ایران هستد – یکصدا می‌گویند: تحریم تسلیحاتی [ایران] را تمدید کنید.»

در ادامه این توئیت به نقل از وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا آمده است: «شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئولیت دارد که به حرف‌شان گوش کند.»

ایالات متحده آمریکا با توجه به اقدامات خصمانه رژیم ایران در منطقه، حمایت از تروریسم، و مسلح کردن گروه‌های نیابتی خود در خاورمیانه که موجب بر هم زدن ثبات منطقه می‌شود، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه تهران شده است؛ تحریمی که تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ۱۸ اکتبر پایان می یابد. 

پیش از این مقامات ایالات متحده بارها تاکید کردند که چون رفتار بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی ادامه یافته‌است،‌ خواستار تمدید این تحریم علیه رژیم ایران هستند. 

وزیر خارجه ایالات متحده، سوم تیرماه گفته بود که آمریکا اجازه نمی‌دهد با پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، ایران به سلاح‌های جدید دسترسی پیدا کند.

صدای امریکا