شمارى از فعالان مدنى و حقوق بشر امریکایى ایرانى تبار در اعتراض به حضور جواد ظریف وزیر خارجه جمهورى اسلامى در شورای روابط خارجی آمریکا، یک نشست مجازى با عنوان «حقیقت از سوى مردم ایران» برگزار کردند.

گروه «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» میزبان و ترتیب دهنده این نشست بود

در این نشست که روز دوشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد، برت استیونس، روزنامه نگار نیویورک تایمز یکی از سخنرانان این نشست مجازی گفت: کار من فقط نوشتن سرمقاله یا تفسیر خبر نیست بلکه همیشه کسانی را مانند زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی کانادایی که در سال۲۰۰۳ در زندان اوین کشته شد، به خاطر دارم. یا ندا آقاسلطان را که در جریان اعتراض‌ها در ایران در سال ۲۰۰۹ کشته شد و یا ستار بهشتی، بلاگری که از سوی رژیم در سال ۲۰۱۲ کشته شد. من هیچگاه نویدافکاری را نیز از یاد نخواهم برد که همین چند روز پیش کشته شد.

یکی دیگر از سخنرانان فاطمه سپهری فعال مدنی بود که از ایران در این نشست مجازی شرکت مى کرد. خانم سپهری که مدتى را نیز در زندان سپرى کرده، گفت: من به عنوان یک ایرانی وقتی دیدم اصلاح‌طلب‌ها هم که روی کار آمدند، به وعده‌‌هایی که دادند عمل نکردند، متوجه شدم که جمهوری اسلامی، اصلا خودش باید برود. نه این که بگویم قانون اساسی باید تغییر کند یا چیزی مثل آقای خاتمی بیاید و برای ما عمل کند.

سام رجبی، قهرمان سابق جودوی ایران نیز در این نشست مجازى گفت: «مردم در ایران از قتل نوید افکاری خشمگین هستند. اول فکر مى کردم او را اعدام کردند؛ ولی بعد شواهدی نشان داد که او زیر شکنجه رژیم اسلامی کشته شد. من به عنوان یک ورزشکار بر این باورم که کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون بین‌المللی ورزش، باید فدراسیون‌های ورزشی‌ جمهوری اسلامی ایران را از تمامی رقابت‌های جهانی محروم کنند.

گروه «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» خود را یک گروه «غیر انتفاعی» و «غیرحزبی» معرفی می‌کند که از فعالان آمریکایی ایرانی‌تباری تشکیل شده است که برای تحقق عدالت، دموکراسی، و برابری در ایران مبارزه می‌کنند.

صدای امریکا