وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل و بحرین روز یکشنبه در منامه توافقنامه‌ای را برای برقراری روابط دیپلماتیک امضا کردند.

استیون منوشن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، و آوی ‌برکوویتس، نماینده کاخ سفید، در مراسم امضاء اسناد توسط هیأت اعزامی اسرائیل به بحرین به ریاست مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی اسرائیل، حضور داشتند.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه اسرائیل، روز یکشنبه در مجموع هشت سند – شامل یک بیانیه مشترک در مورد برقراری روابط دیپلماتیک، صلح‌آمیز، و دوستانه میان پادشاهی بحرین و دولت اسرائیل؛ چند یادداشت تفاهم در زمینه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی؛ هواپیمایی غیرنظامی؛ همکاری میان وزارتخانه‌های دارایی؛ همکاری در زمینه‌های مخابرات، فناوری‌های اطلاعاتی، و خدمات پستی؛ و همکاری دوجانبه بین وزارتخانه‌های امور خارجه – توسط  اسرائیل و بحرین امضا شد.

بیانیه مشترکی نیز در زمینه کشاورزی و یک توافقنامه مشترک در رابطه با معافیت روادیدی برای دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک، ویژه، و یا خدماتی به امضاء دو طرف رسید.

وزارت امور خارجه اسرائیل در این رابطه اعلام کرد: «نخست وزیر نتانیاهو از امضای این طرح استقبال کرد و گفت که ما در حال برداشتن گام‌های عظیمی به سوی صلح هستیم.»

صدای امریکا