اسدالله اسدی به اتهام برنامه‌ریزی برای انفجار در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق بازداشت شده است

نشریه تایمز بریتانیا جزئیات تحویل مواد منفجره در یک پیتزافروشی را از سوی اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت ایران در اتریش به یک زوج ایرانی در لوکزامبورگ منتشر کرده است.

این اطلاعات یک هفته پیش از برگزاری محاکمه چهار ایرانی از جمله اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی در بلژیک، به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس منتشر شده است.

به نوشته تایمز، پلیس لحظه تحویل مواد منفجره جاسازی شده را در یک پیتزافروشی از سوی اسدالله اسدی به یک زوج ایرانی، امیر سعدونی و نسیمه نعامی، رصد کرده است.

پیش از این «شورای ملی مقاومت ایران» که سازمان مجاهدین خلق بخش عمده آن است، در بیانیه‌ای اعلام کرد مریم رجوی با ارائه اسناد و مدارک شهادت داده که این عملیات در شورای عالی امنیت ایران به ریاست (حسن) روحانی تصویب شده و (علی) خامنه‌ای دستور اجرای آن را داده است.

جمهوری اسلامی ایران هر نوع دخالت و آگاهی تهران را از تلاش برای انفجار در گردهمایی مجاهدین خلق در تیر ۱۳۹۷ در پاریس، قاطعانه تکذیب کرده است.

اسدالله اسدی، رایزن سوم سفارت ایران در اتریش بود که در تاریخ ١٠ تیر ١٣٩٧ هنگام عبور از کشور آلمان دستگیر شد. او هفته دیگر در بلژیک محاکمه خواهد شد.

رادیو فردا