دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» فراخوان پانزدهمین دوره این جایزه را منتشر کرد

پانزدهمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران»، همچون دوره‌های گذشته، در سه بخش «کتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون کتاب) و «تجلیل» (یک عمر فعالیت شعری)، با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه فرهنگ و ادبیات، برگزار می‌شود.

دبیرخانه‌ی این دوره از جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران نیز با دبیری علیرضا بهرامی، از شاعران و ناشرانی که در سال۱۳۹۸ مجموعه شعر منتشر کرده‌اند، دعوت کرده است تا با توجه به این شرایط، در بخش کتاب سال جایزه شرکت کنند:

– کتاب در سال۱۳۹۸ منتشر و در شناسنامه‌ی آن درج شده باشد.

– چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

– برگزیده‌ اشعار یا مجموعه‌ ی گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش، باید چهار نسخه از اثر خود را تا تاریخ ۲۰آذر‌ماه۱۳۹۹ به نشانی تهران، صندوق پستی۱۳۳۵۵۱۸۷ ، دبیرخانه‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران، بفرستند.

در بخش ویژه هم که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که در هر سنی، تاکنون مجموعه‌ی شعر منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر – تنها – از طریق نشانی پست الکترونیکی و نه پرینت‌شده، می‌توانند بفرستند:

‌ – شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون (چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری) کتاب مجموعه‌ی شعر در ایران منتشر کرده یا در نوبت نشر داشته باشند.

– شرکت علاقه‌مندانی که قبلا کتابی غیر از “مجموعه شعر” منتشر کرده‌اند، یا در دست انتشار دارند، در این بخش، منعی ندارد.

– مجموعه‌ی شعرها باید به زبان فارسی باشد.

– تعداد شعرها دست‌کم بین ‌۴۰تا‌۵۰ قطعه بوده، یا تعداد صفحه‌های مجموعه‌ی شعرها دست‌کم بین ۸۰تا‌۱۰۰ صفحه باشد.

– شعرها همگی در قالب یک فایل وُرد (قلم بی‌میترا دوازده) باشد. از فرستادن اثر در قالب فایل پی‌دی‌اف یا پرینت کاغذی از طریق پُست، جدا پرهیز شود.

– در این بخش تنها آثاری در گردونه‌ی رقابت قرار داده می‌شوند که کلیه‌ی ویژگی‌های بالا را رعایت کرده باشند.

– حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور، با هر ملیتی، آزاد است.

در این بخش علاقه‌مندان تا ۲۱آذر‌ماه۱۳۹۹ فرصت دارند که شعرهای خود را به نشانی پست الکترونیکی جایزه بفرستند:

sher.khabarnegar@gmail.com

دور گذشته در چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران»، مجموعه شعر زنده‌یاد علی نجفی در بخش کتاب سال، حسن جنت‌مکان از تهران، حمیدرضا ظرافت از شیراز و مهران عزیزی از زنجان، در بخش ویژه شاعران بدون کتاب، به‌ترتیب اول تا سوم و «محمدعلی اسلامی ندوشن» نیز در بخش تجلیل از یک عمر فعالیت و دستاورد شعری و ادبی، ازسوی هیات داوران این جایزه، انتخاب و تقدیر و تجلیل شدند.

پایان پیام