رادیو فردا- مهدی مطلبی- بیشتر سرویس‌های گوگل صبح روز دوشنبه برای مدتی از دسترس خارج شدند و با وجود اینکه پس از گذشت یک ساعت برخی از این سرویس‌ها دوباره بازیابی شده‌اند اما همچنان در نسخه وب در برخی از سرویس‌های گوگل اختلال گزارش می‌شود.

ابتدا برای ساعتی اختلال در گوگل سبب شد که تقریباً تمامی سرویس‌ها به غیر از ترجمه، موتور جستجو و گوگل مپ از دسترس خارج شوند. حتی امکان دسترسی به یوتیوب و جی‌میل در نسخه وب و در برخی نقاط در نسخه موبایل وجود نداشت.

پس از مدتی برخی سرویس از جمله جی‌میل و گوگل آنلاتیکس بازیابی شدند، اما همچنان برخی سرویس‌ها با اختلال کار می‌کردند؛ به عنوان مثال گوگل فوتوز یا درایو، با مشکل روبه‌رو بودند و یوتیوب هم از دسترس خارج بود.

در ادامه و در ساعت ۱۴ به وقت اروپای مرکزی تمامی این صفحات در دسترس قرار گرفتند، ولی همچنان از برخی مناطق جغرافیایی اختلال گزارش می‌شود.

در ایران هم گزارش شده که کاربران برای ساعاتی شاهد این اختلال بودند. در ابتدا کاربران در ایران فکر می‌کردند، این سرویس‌ها توسط حکومت ایران از دسترس خارج شده‌اند اما پس از مدتی کاربران در ایران هم متوجه شدند این اتفاق جهانی است.

تا لحظه تنظیم گزارش گوگل دلیل این اتفاق را توضیخ نداده و تنها یادآوری کرده که از مشکلات کاربران با خبر است.

ولادمیر لوگوسکی از نویسندگان معروف تکنولوژی در توئیتی آورده است حالا مشخص می‌شود ما چقدر به گوگل وابسته هستیم.

برخی کاربران از آن ترس دارند که گوگل مورد حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات میلیون‌ها نفر سرقت شده باشد. البته گوگل تا کنون پاسخی در این زمینه نداده است.

پیام خطایی که توسط افراد مختلف گزارش شده، پیام خطای معروف ۵۰۰ است. این خطا می‌تواند به سرورهای گوگل مربوط باشد.

گوگل قصد دارد برخی از خدمات خود را از اول سال جدید میلادی محدود کند؛ یکی از این خدمات گوگل فوتوز است. گوگل می‌گوید که به دلیل میزان بالای عکس‌ها، فشار زیادی روی سروهایش ایجاد شده و به همین دلیل بخشی از خدمات گوگل فوتوز را از ابتدای سال ۲۰۲۱ پولی خواهد کرد.

اختلال چندین ساعته در گوگل به برخی از کسب کارها صدمه وارد کرده است.

صدای امریکا