شاید بهترین موقع برای بررسی مجدد نیازهای بیمه ای تعطیلات سال جدید باشد که همه بنا به اجبار (در این شرایط جهانگیر شدن ویروس کرونا) یا اختیار وقت لازم را دارا می باشند. اگر در شرایط زندگی و فعالیتهای اقتصادی هر یک از خریداران بیمه تغییری ایجاد شده (ازدواج- بچه  دارشدن- گرفتن وام جدید- خرید ملک یا اتومبیل – تغییر شغل – تغییر وضیعت سلامت) بایستی کلیه قراردادهای بیمه را با صلاحدید بروکر و نماینده بیمه بررسی و در صورت لزوم تغییرات مورد نظر را هر چه سریعتر اعمال نمایند.

بیمه های عمر: پاسخ به سئوالات کلیدی می تواند بروکر بیمه را در تعیین نیازهای جدید  خریداران بیمه به خوبی یاری نماید: آیا حق بیمه حالت فزاینده دارد و هر سال با گذشت سالیان رقم آن هم افزایش می یابد؟ اگر چنین است از بروکر خود بخواهید که با توجه به وضیعت سلامت شما بهترین حالت بلند مدت را (از ۱۰ سال به ۲۰ سال و از ۲۰ سال تا ۱۰۰ سالگی) برای شما تخمین بزند یا اصطلاحا مزایای بیمه ” یونیورسال لایف” را برایتان بیان نماید.

آیا بیمه عمر سرمایه گذاری دارید و اگر چنین است ملاحظه کنید که صندوق سرمایه شما بعد از گذشت زمان چه مقدار پس انداز دارد؟ و آیا سرمایه گذاری تضمینی دارید یا ریسک بالا را برای خود انتخاب نموده اید؟ و در آخر آیا بعد از رسیدن به سن ۶۵ سالگی امکان انتقال پس انداز را به قرارداد های مقرری ماهانه دارید یا خیر؟

بیمه های منازل مسکونی و آپارتمان: بعد از هر خسارت مهمترین مساله اثبات داشتن مایملک به همراه ارزش آنها است پس به مانند یک کارشناس بیمه عمل کنید: از تلفن همراه خود استفاده نموده و از همه قسمتهای منزل ( کلیه اتاقها و اسباب و اثاثیه – تابلوها – فرشها و اشیاء قیمتی ) عکس تهیه نمایید کار شایسته تر آن است که فیلم تهیه نموده و روی همان فیلم ارزش هر شئی را هم اعلام کنید.

اگر فاکتوری دارید حتما آن ر در فایلی حفظ نمایید.

اصطلاحا فرانشیز( دیداکتبل) بیمه نامه را بررسی کنید که بیشتر از توان مالی شما نباشد معمولا ۱۰۰۰ الی ۵۰۰۰ دلار عادی است.

آبدیدگی و خسارات ناشی از آب در هر بیمه نامه متفاوت است مطمین شوید که با رقم  بازسازی خانه یکسان است.

بیمه اتومبیل: اگر چه پوشش بیمه اتومبیل برای دارنده و راننده اجباری است ولی با بررسی مجدد مطمئن شوید که دیداکتبل (همان اصطلاحا فرانشیز) مطابق با توان مالی شما است و پوشش شخص ثالث و حوادث سرنشین مناسبی را دریافت نموده اید و از همه مهمتر یک نسخه از برگه صورتی را در اتومبیل یا حداقل تصویرش را در موبایل دارید.

بیمه سلامتی مکمل درمان دولتی: اگر از طریق کارفرمای خود یا انفرادی از پوشش بیمه های سلامتی مکمل بهره مند هستید قبل از مراجعه به فیزیوتراپی – ماساژدرمانی – داروخانه یا هر مرکز دیگری از پوششها و حدود تعهدات مطمئن شوید.

برای حفاظت از اطلاعات شخصی به هیچ عنوان اطلاعات فردی و بیمه ای خود را به افرادی که به ایشان اطمینان ندارید ارایه نکنید. اگر مجبور به امضاء سند و مدرکی هستید حتما از روی آن عکس بگیرید و بخواهید ارایه کننده سند مقصود و منظور خود و مفاد سند مربوطه را برای شما روشن کند. برای حفاظت خود در پاسخ به موردی که از آن اطلاعی ندارید حتما بلند و رسا اعلام کنید  که “نمیدانم” و درخواست اطلاعات تکمیلی کنید. 

با آرزوی سلامتی – سربلندی و موفقیت شما