Mohammad-Rahimian 

تبصره ها   Exclusions

در قراردادها، بیمه نامه ها از جمله بیمه نامه های مسافرتی مواردی وجود دارد که مورد پوشش واقع نمی شود. جدا از نرخ، یکی دیگر از تفاوت هایی که برخورد می کنیم، تبصره ها، شرایط، سرویس و کیفیت و حتا راحتی برخورد در مطالبات است که می تواند بسیار چشم گیر و متمایز باشد.

حتمن شنیده اید که به علت غفلت و کم توجهی و نداشتن بیمه مناسب، موارد بیماری و وضعیت های اضطراری، چه هزینه های سنگینی را برای مسافر و یا میزبان او به بار می آورد.

بیمه های مسافرتی، جهت پوشش هزینه های پزشکی که به صورت پیشامدهای تصادفی و یا اضطراری و مریضی است، برقرار شده است. بیمه های مسافرتی برای میهمان و میزبان (بویژه که اگر این میهمان عزیز، پدر و مادر و نزدیکانمان باشند) موجب آرامش خاطر خواهد شد.

طراحی این نوع بیمه ها توسط شرکت های بیمه انجام می شود و به لحاظ تخصصی بودن، خصوصن بیمه های مسافرتی پزشکی، شرکت های بیمه و عوامل فروش شرکت های بیمه توانایی جوابگویی بیشتری را دارند. در نتیجه بیمه های مسافرتی را سطحی نگاه نکرده، چه بسا افرادی از بانکها و همچنین افراد غیر متخصص و همچنین به اتکای اسم کمپانی بیمه، سئوالات و نافذ بودن بیمه نامه برای فرد متقاضی خارج از توجه به شرایط فرد، بیمه نامه ای تهیه کرده و دچار هزینه های سنگینی می شوند.

فراموش نکنید برای اینکه بتوانید از ۱۰۰ درصد پوشش بیمه استفاده نمایید حتمن قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی با شماره تلفنی که در بیمه نامه و یا وکالت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطراری آمده است تماس گرفته شود.

در صورت بستری شدن در بیمارستان در غالب شرکتهای بیمه، معمولن سقف پرداخت تا ۶۰ روز در یک اتاق نیمه خصوصی در بیمارستان خواهد بود. همچنین در صورت نیاز پس از خروج از بیمارستان بین ۲ تا ۳ بار مراجعه به دکتر متخصص، جهت هر مورد مریضی و یا تصادف، قابل مراجعه و پیگیری است. همچنین در صورت مراجعه به دکتر خانوادگی و پرداخت هزینه دکتر، از طرف شرکت بیمه قابل پوشش است (در شرکت های مختلف و محصولات مختلف این بخش می تواند دارای پوشش و یا عدم پوشش باشد).

ممکن است برای شما، این سئوالات پیش بیایند مانند:

قرارداد بیمه فوق چه چیزهایی را پوشش می دهند و یا چه چیزهایی را پوشش نمی دهند؟

از جمله مواردی که می توان نام برد:

ـ هزینه های ناشی از ایدز یا شرایط مربوط به ایدز شامل هرگونه آزمایش های تشخیصی یا هزینه های مربوطه.

ـ خرید دارو (شامل ویتامین ها) که معمولا بدون نسخه در دسترس است یا چیزهایی که قانونا در کانادا مورد پذیرش نیست یا چیزهایی که در مواقع اورژانسی مورد نیاز نیست.

ـ آنژیو گرافی و جراحی رگ های خونی شامل هر آزمایش تشخیصی مرتبط مگر اینکه از قبل برای انجام، مورد پذیرش شرکت بیمه مذکور قرارگرفته باشد، مگر در شرایط حاد که چنین جراحی براساس اورژانسی بودن سریعا به محض پذیرش بیمارستان انجام شود.

ـ غواصی (مگر اینکه شما گواهی نامه SCUBA از یک مدرسه مجوز دار در کانادا را داشته باشید. گلایدر سواری، صخره نوردی، پاراگلایدر سواری،skydiving ، پرش از ارتفاع، کوهنوردی، پاراشوت . قابل ذکر است در بیمه نامه های خاص این پوشش وجود دارد.

ـ تاج دندان و عصب کشی، قابل ذکر است در بیمه نامه های خاص این پوشش وجود دارد.

ـ داروهای جلوگیری و واکسن، قابل ذکر است در بیمه نامه های خاص این پوشش وجود دارد.

ـ آزمایش های پزشکی انجام شده بنابر تقاضای شخص ثالث (شامل آزمایش های پزشکی برای مقاصد مهاجرتی) یا مشاوره با پزشک از طریق تلفن یا ایمیل.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbime

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.