احمدی به هوش باش ما ملتیم نه اوباش/ تا احمدی نژاده هر روز همین بساطه / بازم تقلب شده احمدی سید شده/ خاشاک تویی، دشمن این خاک کو

 

شهروند ـ ۱۵ جون ۲۰۰۹


 


 

در جریان قطع رسانه های معتبر برای خبررسانی، در پاره ای مواقع باید به گزارشات مردم متوسل شد. آنها نام خبرگزاری معتبری بر پیشانی ندارند، ولی از میان مردم اند و از آنها می گویند.

گزارش لحظه ای راهپیمایی دوشنبه را از یکی از این خبرگزاری های مردمی بخوانیم:

ـ جمعیت میلیونی که چندین برابر ۲۲ بهمن است و نه با اتوبوس آمده بودند و نه به آنها ۱۵ هزار تومن داده بودند و نه کسی به آنها آب و آب میوه و شیرینی داده است و احتمال یورش نیروهای ضد شورش هم بود، کم کم در حال برگشتن هستند. کلیه خیابانها بسته شده‌اند و همه ماشین ها در حال بوق زدن هستند و جمعیت در حال نشان دادن نشان پیروزی موسوی به یکدیگر هستند.

ـ احمدی به هوش باش ما ملتیم نه اوباش/ تا احمدی نژاده هر روز همین بساطه / بازم تقلب شده احمدی سید شده/ خاشاک تویی، دشمن این خاک کو/ احمدی دروغگو شصت و سه درصدت کو/

ـ تلویزیون ایران در حال پخش مراسم جشن شکرگزاری احمدی نژاد است!

ـ موسوی موسوی سکوت کنی خائنی / این شصت و سه درصد که میگن کو کو، دروغگو/ هاشمی هاشمی سکوت کنی خائنی

ـ مردم با سر دادن شعارهای "گفته بودیم اگه تقلب بشه ایران قیامت می شه" و " احمدی پینوشه ایران شیلی نمی شه" در حال اعتراضند.

ـ حجتی وزیر سابق کشاورزی و محمد علی ابطحی و بسیاری از اساتید دانشگاهها نیز حضور داشتند.

ـ از یکی از خیابان های منتهی به انقلاب برایتان می نویسم. میلیون ها نفر آدم دست ها را بالا گرفته اند و به سمت آزادی می روند. دل همه بینندگان پر بغض است. دست ها بالاست و بی صدا. پلاکاردها نوشته اند: ما گوسفند نیستیم. پلیس حتی اجازه درگیری با مردم را به خود نمی دهد و به سمت کوچه ها عقب نشینی کرده. این خس و خاشاکیست که آقای احمدی نژاد می گفت. اینها به اندازه یک صندوقند؟اینها تمام ایرانند!

ـ بسیاری از طرفداران میرحسین موسوی با لباس های سبز رنگ یا با داشتن عناصری سبز رنگ در پوشش در تجمع حاضر شده اند و شعارهایی مانند "الله اکبر" و "موسوی، موسوی، رای مرا پس بگیر" را سر دادند.

ـ این گردهم آیی در شرایطی برگزار می شود که وزارت کشور ایران حاضر به صدور مجوز قانونی برای برگزاری تجمع نشد و محمود عباس زاده مشکینی یکی از مدیران این وزارتخانه در روز دوشنبه ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن) میرحسین موسوی را مسئول هر گونه تبعات این گردهم آیی دانست.

ـ محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور پیشین ایران نیز در جمع معترضان به نقل از محمد خاتمی خواستار ابطال نتایج انتخابات و برگزاری انتخاباتی تازه شد. او که پس از اعلام نتایج انتخابات به مدت کوتاهی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده بود، در تجمع معترضان دولت را به تقلب و دستکاری آراء مردم متهم کرد و گفت: "ما تا زمان ابطال نتایج و برگزاری انتخاباتی تازه به حرکت خود ادامه خواهیم داد."

ـ بر اساس تازه ترین گزارش ها شمار معترضان حاضر در تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران به صدها هزار نفر رسیده است. این تجمع با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی برگزار شد که هدف حضور این افراد در تجمع، دعوت مردم به آرامش اعلام شده است. با این حال میرحسین موسوی که برای اولین بار از روز انتخابات در میان جمع حاضر می شد، از روی سقف یک اتومبیل برای حاضران در تجمع سخنرانی کرد و برای شرکت در انتخابات مجدد ابراز آمادگی کرد.

ـ شنیده شد: سازمان ملل اعلام کرده است در صورت عدم پاسخگویی به معترضان عضویت ایران در سازمان ملل به تعلیق در خواهد آمد.

خبر مردمی: یکی از شاهدان عینی گفته در حوالی تقاطع ابوریحان ـ انقلاب مردم با سردادن شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" به طرف نیروی انتظامی مستقر در تقاطع گل پرت کرده اند که باعث کنار رفتن آنها از جلوی راهشان شده است.

سفارت های انگلیس و آلمان سفیر ایران را احضار کردند و اعلام داشتند خواهان تحقیقات در انتخابات هستند و تا به شکایات مردم رسیدگی نشود نمی پذیرند.

– خبرها حاکی است از ونک که عده مردم بسیار زیاده و مردم پای پیاده به سمت ونک در حرکت هستند،و می گویند داشتن یا نداشتن مجوز برایشان مهم نیست چون چیزی برای از دست دادن ندارند.