در پی دیدار میرحسین موسوی با آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، شورای نگهبان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواسته که شکایت های

 

شهروند ـ ۱۵ جون ۲۰۰۹


 

در پی دیدار میرحسین موسوی با آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران، شورای نگهبان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواسته که شکایت های مستند خود را هر چه سریعتر به این شورا بفرستند.

همزمان با این درخواست شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز اعلام کرده که از نامزدهای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوی دعوت شده است تا روز سه شنبه ۲۶ خرداد در جلسه ای شرکت کنند تا در آن نحوه پیگیری ها و چگونگی رسیدگی شورای نگهبان برای آنها توضیح داده شود.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با انتشار اطلاعیه ای با اشاره به دیدار آیت الله خامنه ای با آقای موسوی نوشته است: "این شورا آمادگی خود را برای رسیدگی به کلیه شکایات و اعتراضات مطرح شده در وقت قانونی اعلام می دارد."

شورای نگهبان علاوه بر مسئولیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات، وظیفه نظارت بر انتخابات را نیز بر عهده دارد.

بعد از انتشار نتایج انتخابات اعتراض های گسترده ای از سوی نامزدها و طرفداران نامزدهای جناح اصلاح طلب نسبت به آن صورت گرفت و شهرهای بزرگ ایران به خصوص تهران در دو روز اخیر شاهد ناآرامی بوده است.

در پی این ناآرامی ها، آقای موسوی با رهبر ایران دیدار کرد و آقای خامنه ای گفت که تاکید کرده تا شورای نگهبان به این اعتراض ها رسیدگی کند.