شهروند ـ آرش عزیزی: مدیر شهرِ میسیساگا پیشنهادی که قرار بود ۱۰ هزار دلار از بودجه‌ ی شهر را خرج فرستادن اعضای شورای شهر و بعضی کارمندان ارشد به جشن تولد ۹۰ سالگی هیزل مک‌کالیون، شهردار دیرین این شهر، بکند، پس گرفته است.

جنیس بیکر، مدیر شهر، در ایمیلی به تورنتو استار نوشت: «شهرداری، پیشنهاد خرید بلیت را پس گرفته است.» او سپس توضیح داد این پیشنهاد برای حمایت از کالج شریدان بوده که قرار است تمامی سود حاصل از این مهمانی گران‌قیمت تولد را صاحب شود.

در اواخر روز دوشنبه که این خبر درز کرد، بعضی اعضای شورای شهر و سایر ساکنان شهر نارضایتی شدید خود را اعلام کردند و در نتیجه، شهرداری به سرعت این پیشنهاد را پس گرفت.

خودِ مک‌کالیون گفت اولین بار این خبر را از رسانه ‌ها شنیده است و اصلا خبردار نبوده که خانم بیکر یادداشتی به تمامی اعضای شورای شهر فرستاده و به آن‌ها گفته اگر بخواهند هزینه ‌ی دو بلیت ۳۵۰ دلاری برای هر کدام‌شان را می‌دهد. این در حالی اتفاق می ‌افتد که بودجه ‌ی امسال شاهد ۸ درصد افزایش مالیات املاک بوده است.

البته پیشنهاد هنوز پس گرفته نشده بود که شهردار دیرین و محبوب، که تا به حال ۱۲ دوره‌ ی پیاپی انتخاب شده است، از آن دفاع کرد و گفت همه‌ ی سودها قرار است به کالج شریدان برسد که می‌ خواهد ۱۵ میلیون دلار خرج ساختن شعبه‌ ی جدیدی در میسیساگا کند. مک‌کالیون در مصاحبه‌ ها مدعی شده که: «این کالج سال قبل آمد پیش من و خواست از جشن تولد من برای جمع ‌آوری پول برای آن‌ ها استفاده کنیم.»

سخنگوی شریدان گفته برعکس این سازمان خیریه خصوصی مک‌کالیون بوده که این تقاضا را از کالج مطرح کرده و البته آن‌ها هم پذیرفته‌ اند.

ایو آدامز، عضو شورای شهر میسیساگا، گفت: «برای شهردار تولد بسیار خوشی را آرزومندم.» اما اضافه کرد: «امیدوارم هر کس که می‌خواهد در مهمانی شرکت کند از پول مالیات‌ دهندگان برای این کار استفاده نکند.»

دیگر موضوع جنجالی که مدتی است در این شهر مطرح است، حدود ۶ میلیون دلاری است که شهرداری قرار است خرج هزینه ‌های حقوقی دفاع از شهردار در پرونده ‌ای مربوط به قرارداد زمین پسرش، پیتر مک‌کالیون، کند.

پت سایتو، عضو شورای شهری که همیشه علیه این هزینه‌ های حقوقی رای داده، گفته: «۱۰ هزار دلار نسبت به ۶ میلیون دلار چیزی نیست.» و البته به این اقدام اخیر نیز اعتراض کرده است.