شهروند آرش عزیزی: روزنامه ‌ی مطرح واشنگتن پست نقد عموما مثبتی در مورد اجرای باله‌ ی ملی کانادا از «آلیس در سرزمین عجایب» منتشر کرد. سارا کافمن، ستون ‌نویس رقصِ این روزنامه، نسخه ‌‌ی کریستوفر ویلدون از این داستان کلاسیک لوئیس کارول را اثری قابل توجه می‌داند اما می‌گوید «باله ‌ای بزرگ» نبود.

این نمایش باله شبِ یکشنبه ‌ی هفته‌ ی گذشته در واشنگتن دی سی افتتاح شد و تا ۲۷ ژانویه در مرکزی هنرهای نمایشی کندی روی صحنه خواهد بود.

آلیس در سرزمین عجایب توسط باله ملی کانادا

کافمن می ‌نویسد: «روایت ویلدون از داستان محبوب لوئیس کارول پراتفاق است و طرحی زیبا دارد. اما از آن‌جا که رقص کم ‌ترین موضوع جالب آن است،‌ کمبودی غریب در زمینه ‌ی ابعاد انسانی داستان دارد.»

کافمن بخصوص از جیلیان ونستون، بازیگر نقش آلیس، تعریف می‌کند و بالاترین تحسین را برای گرتا هادکینسون، رقصنده‌ ی باتجربه ‌ی باله ‌ی کانادا، نگاه می‌دارد که هم نقش مادر آلیس را بازی می‌کند و هم نقش ملکه ‌ی قلب‌ها. کافمن اجرای هادکینسون را «لذیذ» و بهترین در کل نمایش خواند.

آلیس در سرزمین عجایب تهیه‌ ی مشترک باله‌ ی کانادا با باله ‌ی رویالِ بریتانیا است. این نمایش در ژوئن ۲۰۱۱ در تورنتو روی پرده رفته بود و در نوامبر سال گذشته نیز اجرای موفقی در لس آنجلس داشت.