محمد رحیمیان

در فیزیوتراپی، ‌با استفاده ‌از یک‌سری ‌وسایل ‌مثل ‌ابزارهای ‌الکترونیکی‌ در جهت ‌رفع‌ معلولیت‌، کاهش‌ علایم ‌بیمارهای‌ مفاصل‌، عضلات ‌و اعصاب ‌تلاش ‌می‌شود، البته ‌فیزیوتراپیست‌ها علاوه ‌بر وسایل ‌فوق‌، از یک‌ سری ‌حرکات ‌ورزشی ‌و درمانی‌ نیز استفاده ‌می‌کنند و ‌برای ‌کسب ‌بهترین ‌نتیجه‌، حرکات ‌ورزشی ‌و درمان‌های ‌الکترونیکی‌ به‌ صورت‌ ترکیبی‌ مورد استفاده‌ قرار می گیرد.

حتماً شنیده یا دیده اید که شخصی هنگام خم و راست شدن، دردی را در مفاصل خود احساس می کند، دردی که با فعالیت بدنی بدتر شده و با استراحت بهتر می شود. گاه شخص هنگام بیدار شدن از خواب، احساس سفتی مفاصل کرده و پس از ۱۰ دقیقه کم کم این حالت از بین می رود. متأسفانه به مرور زمان دامنه حرکات مفصل گرفتار، کم و کمتر شده و ممکن است مفصل خشک و بی حرکت شود. اشخاصی که شغل آنها به نوعی کار بدنی محسوب می شود، همیشه در معرض آسیب های تدریجی قرار دارند و وارد آمدن هر نوع فشار نامتقارن به این مفاصل به مرور زمان باعث سایش و تخریب آن عضو می شود.

متأسفانه امروزه متخصصان معتقدند سن شروع بیماری های مفصلی کاهش یافته طوری که تا حدود ۲۰ سال قبل، اکثر افرادی که برای درمان دردهای مفصلی به درمانگاههای فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می کردند افراد بالای ۵۵ تا ۶۰ سال بودند و در واقع تخریب غضروف مفصلی در سنین بالا شروع می شد، ولی امروزه این سن به ۳۰ سال کاهش پیدا کرده و پزشکان شاهد مراجعه بیمارانی با سنین ۳۰ تا ۵۰ سال با دردهای گردنی، زانو، کمر و سایر مفاصل به مراکز درمانی هستند. در دنیای امروز در همه رده های سنی نیاز به فیزیوتراپی احساس می شود، مثلا کودکان به فیزیوتراپی نیاز دارند تا تحرکی سالم داشته باشند. نوجوانان به فیزیوتراپی نیاز دارند تا مشکلات استخوانی عضلانی نداشته باشند. خانمها قبل، حین و بعد از بارداری، سکته‌های‌ مغزی ‌یا ضربه‌های‌ مغزی‌، شکستگی‌ها، بیماری‌های ‌قلبی‌، بیماری‌های‌ ریوی‌، کارمند پشت میز نشین، کارگر، سالمند، بیمار سرطانی، بیمار آسمی، بیماران قبل از جراحی و بعد از جراحی و یا بیماران متابولیکی،  و همینطور ورزشکاران برای تمرینات بدنی و نیز صدمات بدنی به فیزیوتراپی احتیاج دارند. درمان زخم به فیزیوتراپی احتیاج دارد و…

شاید بپرسید که در بحث امروز ما، بیمه چه جایگاهی دارد؟

هدف از نگارش دردهایی از این دست، مورد توجه قرار دادن شما به وضعیت احتمالی روبرو شدن با چنین مواردی است.  همه ی ما با توجه به شغل هایی که داریم رفته رفته با  بالا رفتن سن به دوران دردناک جسمی خواهیم رسید. از سوی دیگر فیزیوتراپی در بخش های مختلف زندگی، نقش مهمی ایفا می کند.  در این مرحله از زندگی، بیمه نقش حامی بزرگ و محکمی را بازی می کند. با بیمه فیزیوتراپی، شما می توانید برای درمان بسیاری از بیماری ها بدون نگرانی از هزینه این روش درمانی، به آن بپردازید.

ما در این خصوص می توانیم به شما راه کارهای متفاوتی را عرضه کنیم.  تماس امروزتان می تواند شما را از روبرو شدن با اتفاقات گوناگون بدون چتر حمایتی نجات دهد. مطمئن باشید ما می توانیم با توجه به نیازتان طرح مناسب را در اختیارتان قرار دهیم. قبل از اینکه دردی شما را متوجه این نیاز کند با ما تماس بگیرید.

 

محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbime