مهدی مهدوی‌کیا در نامه‌ای به طور رسمی از حضور در تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد.به نام پروردگار یکتا / با درود بر مردم با فرهنگ و …


شهروند ۱۲۳۷  پنجشنبه ۹ جولای  ۲۰۰۹


 

مهدی مهدوی‌کیا در نامه‌ای به طور رسمی از حضور در تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد.

به نام پروردگار یکتا / با درود بر مردم با فرهنگ و متمدن ایران در سراسر دنیا


در ابتدا با شما سخن می‌گویم که در همه حال و همواره حامی و پشتیبان تیم ملی و بازیکنان آن بوده اید و در تمامی پیروزی‌ها و شکست‌ها در کنار ما و در غم‌ها و شادی‌های یکدیگر شریک بوده‌ایم، با پیروزی‌های تیم ملی اشک شوق و با شکست‌ها گریسته‌اید.

تلاش برای سربلندی ایران و به وجود آوردن لحظات شاد و زیبا برای شما، از وظایف اصلی من و همبازیانم در طول این سال‌ها بوده است، اما از جهت شکست‌ها و لحظات بدی که در ذهن شما نشانده ‌ایم، به نوبه خود از همه شما عذرخواهی می‌کنم و برای تک تک شما عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت در راه رسیدن به اهداف‌تان را دارم.

اولین باری که با پیراهن تیم ملی به میدان رفتم را فراموش نخواهم کرد و مدت حضورم در تیم ملی از بهترین زمان عمرم به حساب می‌آید، از آنجا که در عمل به جوانگرایی اعتقاد خاصی داشته‌ام و به همین دلیل از شرکت در بسیاری از بازی‌های ملی به خاطر حضور جوانان و تجربه ‌اندوزی آنان، صرفنظر کرده ‌ام، زمان را مناسب می‌بینم که برای همیشه از فوتبال ملی کناره گیری کرده تا این جوانان برومند و توانا در سال‌های آینده افتخارات بی‌شماری را برای ایران به ارمغان آورند.

آرزوی موفقیت می‌کنم برای تیمی که همیشه عاشقانه دوستش داشته ‌ام و برای سربلندی ‌اش تلاش کرده ‌ام و از این به بعد عنوان هوادار و حامی، بازی‌های تیم ملی را دنبال خواهم کرد.

مهدوی کیا در ادامه نامه اش از مربیان، اعضای خانواده و دوستان نیز تشکر کرده و از تمامی پیشکسوتان و اهالی فوتبال درخواست کرده که با همت و تلاش و دوراندیشی شرایطی را به وجود آورید تا فوتبال ایران به جایگاهی که استحقاقش را دارد، بازگردد.

مهدوی کیا در پایان نامه اش خطاب به افرادی که بازیکنان ملی را وطن‌فروش خوانده‌اند نوشته است:  

شما با ارائه کدام مدرک و با چه جراتی به خود اجازه می‌دهید در مورد بازیکنان ملی این گونه قضاوت کنید… توصیه می‌کنم، شب هنگام که سر بر بالین می‌گذارید، کمی به شرف و وجدان فکر کنید تا فردا روز قبل از بیان هر مطلبی این دو ارزش انسانی که در وجود هر انسانی باید پیدا شود، را مد نظر قرار داده و از این به بعد بازیکنان ملی را با القابی که شایسته آنهاست بخوانید. کارنامه ما در راه به دست آوردن عزت و افتخار برای وطن و مردم دارای نمرات خوب و بد بسیاری است، اما هرچه هست روشن است، از شما تقاضا دارم با ارائه نام و کارنامه خود، به ما این افتخار را بدهید تا با ورق زدن کارنامه درخشان و زرین وطن پرستی‌تان، ما نیز مقداری بر وطن پرستی خود بیفزاییم، گر چه معتقدم مردم به خوبی بین ما وطن‌فروشان و شما وطن‌پرستان قضاوت خواهند کرد…گر چه بسیاری از بازی‌ها را باخته‌ایم، ولی اخلاق را فراموش نکرده ایم.