شهروند ـ مونترال ـ علی شریفیان: عطا هودشتیان، استاد و پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی، مدرنیته و فلسفه، از مدتی پیش در محل “کتابخانه و نگارخانه زاگرس مونترال” کانادا جلسات درس فلسفه را شروع کرده است. تاکنون پنج جلسه از این جلسات برگزار شده و مورد استقبال فراوان علاقمندان به فلسفه قرار گرفته است. مهدی شهرستانی، مدیر “کتابخانه و نگارخانه زاگرس” با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است، به سبب تقاضای علاقمندان برای استفاده از این جلسات در دیگر شهرهای کانادا، ایران و سراسر جهان، از این پس این جلسات،  و پرسش و پاسخی که به دنبال آن برگزار می شود، به صورت همزمان از رادیو پارازیت بر روی شبکه اینترنت هم پخش خواهد شد.

دکتر عطا هودشتیان

جلسه بعدی درس های فلسفه ساعت شش بعد از ظهر جمعه هشتم آوریل (برابر با نوزده فروردین) به وقت محلی مونترال آغاز می شود. به طور معمول سخنرانی دکتر هودشتیان یک ساعت است و پس از آن، به مدت یک ساعت جلسه با پرسش و پاسخ ادامه

کتابخانه و کتابفروشی زاگرس

خواهد یافت. علاقمندان می توانند این جلسات را روی شبکه جهانی اینترنت به طور همزمان از رادیو پارازیت به آدرس RadioParazit.com  بشنوند. در جلسه جمعه هشتم آوریل دکتر هودشتیان درباره “آغاز شکل گیری عصر جدید در اروپا و رفرم در مسیحیت، پروتستانیسم لوتر” سخن خواهد گفت.

کتابخانه، کتابفروشی و نگارخانه زاگرس روز ۲۸ ماه مه ۲۰۱۰ در مونترال گشایش یافته است. این مرکز فرهنگی هم کتابفروشی و هم کتابخانه است.در زاگرس بیش از هفده هزار عنوان کتاب در ۷۰ هزار نسخه در دسترس علاقمندان به کتاب قرار دارد. این مرکز فرهنگی تاکنون فعالیت های جانبی قابل توجه دیگری هم داشته است. از جمله در زاگرس کلاس های موسیقی، آموزش هنرهای مختلف و همینطور آموزش زبان انگلیسی و فرانسه و دیگر موضوعات درسی هم برگزار شده و می شود. زاگرس از چندی پیش، کلاس هایی هم برای آموزش کامپیوتر و برنامه های مختلف آن برای بزرگسالان راه اندازی کرده است.