۱۶ فروردین زادروز بهاره هدایت و همزمان با سالروز ازدواجش است. بهاره هدایت سخنگوی دفتر تحکیم وحدت، برای سومین سال است که نوروز را پشت میله های زندان می گذراند. به مناسبت سی سالگی او کمپینی برای آزادی اش در جهان برپا شده و هر کس توانسته در جهت شناساندن او به دیگران کاری انجام داده. صفحه فیس بوک برای آزادی بهاره مرتب عکس هایی را می گذارد که دانش آموزان و دانشجویان و فعالان و هنرمندان در گوشه و کنار جهان با در دست داشتن عکس های بهاره خواهان آزادی او شده اند. بهاره هدایت از مرخصی نوروزی هم محروم بود.

به گزارش کلمه دادستان تهران همچنان با مرخصی عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی از زندانی های سیاسی پس از انتخابات مخالفت می کند.

به گزارش کلمه، این در حالی است که طبق قوانین و آیین نامه سازمان زندان ها همه زندانیان اعم از عادی و سیاسی حق استفاده از مرخصی را دارند، اما مسئولان قوه قضاییه و امنیتی از آن به مثابه اهرم فشار بر زندانیان سیاسی و خانواده هایشان استفاده می کنند و بر اساس قواعدی نامشخص برخی زندانیان رابه مرخصی می فرستند و دیگران را نیز از آن محروم می کنند.

اکنون نزدیک به یک سال است که عبدالله مومنی به مرخصی نیامده. عبدالله مومنی همچنین به دلیل بیماری پوستی که در زندان به آن مبتلا شده است، طبق نظر پزشکان زندان اوین بارها تقاضای مرخصی درمانی کرده است، اما با این درخواست او نیز هر بار مخالفت شده است. این زندانی سیاسی سال گذشته به مرخصی نوروزی آمد و عید نوروز را با خانواده اش گذراند، اما وقتی به خواسته بازجویانش تن نداد به زندان اوین بازگردانده شد و تاکنون نیز از مرخصی دیگری استفاده نکرده است.

عبدالله مومنی شب ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران در ساختمان ستاد شهروند آزاد در میدان ونک تهران که ریاست ستاد شهروند آزاد (حامیان کروبی) را بر عهده داشت بازداشت شد. او و سازمان ادوار تحکیم در این انتخابات از حامیان کاندیداتوری مهدی کروبی بودند. او چندین ماه پس از دوران بازجویی خود نامه های افشاگرانه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره شکنجه شدن های خود توسط بازجویانش نوشت. نامه هایی که تاکنون هیچ پاسخی به آنها داده نشده است و تنها محدودیت های بیشتر را برای این زندانی سیاسی به ارمغان آورده است.

همچنین بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی نیز که نزدیک به ۲۰ ماه است در زندان اوین به سر می برد، هشت ماه است که از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم است. براساس آیین نامه سازمان زندان ها هر زندانی حداقل یکبار در ماه حق دارد با خانواده اش به صورت حضوری ملاقت کند، اما این حق اکنون از بسیاری از زندانیان سیاسی سلب شده است.

احمدی امویی، روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل اقتصادی ا ز ۳۰ خرداد ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می برد. این در حالی است که در این مدت وی یک بار آن هم در عید نوروز به طور موقت آزاد شد، اما بعد از دو ماه دوباره به زندان بازگردانده شد. پس از بازگشت دوباره این روزنامه نگار به زندان اوین، همسر وی تنها توانسته یک بار وی را به صورت حضوری ملاقات کند.

عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی به همراه جمعی ۱۷۰ نفره از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شود.

در سال جاری همچنین احمد زید آبادی، مسعود باستانی، مجید توکلی، مجید دری، ضیا نبوی، علی ملیحی، احمد کریمی، احسان عبده تبریزی، بهاره هدایت، مهدیه گلرو، عاطفه نبوی، هنگامه شهیدی، فاطمه رهنما، عبدالله مومنی، کیوان صمیمی، مسعود لواسانی، عماد الدین باقی، داوود سلیمانی، عیسی سحرخیز، سیامک قادری، رضا شهابی، منصور اسانلو، مصطفی تاجزاده، فخر السادات محتشمی پور، نسرین ستوده، محمد نوری زاد، فریدون صیدی راد، عالیه اقدام دوست، زینب بایزیدی، رضا رفیعی فروشانی، رسول بداقی، شبنم و فرزاد مددزاده، حشمت الله طبرزدی، ابراهیم مددی، احسان مهرابی، ارژنگ داوودی، ایوب قنبر پوریان، نظام حسن پور، امیر خسرو دلیر ثانی، بهروز جاوید تهرانی، بهنام ابراهیم زاده، حمید رضا محمدی، حسین رونقی ملکی، علی بهزادیان نژاد، حسن اسدی زید آبادی، حامد روحی نژاد، امیر رضا عارفی، سعید متین پور، نادر کریمی جونی، وحید طلایی، آرش سقر، آرش صادقی و …. تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان های کشور از مرخصی نوروزی محروم ماندند و سال جدید را نیز در زندان آغاز کردند.

جبهه متحد دانشجویی در تورنتو چهارشنبه ۶ اپریل برای بهاره هدایت جشن تولد گرفت