آرش عزیزی ـ در عرض چند روز گذشته شاهد دو حادثه‌ ی دلخراش در نورت یورک بودیم که البته خوشبختانه به تلفات نیانجامیده است.

شنبه شبِ هفته ‌ی گذشته در مهمانی ‌ای که در خانه‌ ای در خیابان بروکدیل، نزدیک تقاطع لورنس و اونیو، برقرار بود،‌ نوجوانی ۱۸ ساله با ضربات مکرر چاقو در سینه و بدن خود مواجه شد که او را تا پای مرگ برد.

این پسر ۱۸ ساله به سرعت به بیمارستان سانی‌ بروک منتقل شد و سپس مورد عمل جراحی قرار گرفت. به گفته ‌ی پلیس فعلا جان او نجات یافته است.

ماجرا از زمانی آغاز شد که حدود نیمه ‌شب مهمان‌ هایی بدون دعوت به مهمانی مذکور آمدند و چیزی نشد که زد و خود در گرفت. مهمان‌ ها به پلیس تلفن کردند و پلیس موفق شد دو مظنون را در این رابطه در همان نزدیکی دستگیر کند. هر دو دستگیرشده مرد و جوان هستند. یکی از‌ آن‌ ها به حمله متهم شده است و دیگری با شش مورد اتهام از جمله حمله با اسلحه و حمله به افسر پلیس مواجه است.

***

در موردی صبح روز دوشنبه شاهد تیراندازی در یکی از محلات مسکونی بودیم. پلیس در این زمینه به دنبال دو مظنون نوجوان است که تا زمان چاپ این مقاله (شبِ دوشنبه) هنوز دستگیر نشده ‌اند.

قربانی ۲۰ و چند ساله است و در نزدیکی تقاطع رامو درایو و برامز اونیو (حوالی فینچ و دان میلز) حدود ساعت چهار و نیم بامداد دوشنبه ‌ی همین هفته مورد تیراندازی واقع شده. پلیس هنوز به هیچ شواهدی در مورد تیراندازی دست نیافته، اما خودِ قربانی، که یک پایش تیر خورده، محل آن ‌را پارک اسکایمارک اعلام کرده.

قربانی علیرغم تیراندازی موفق شد لنگ لنگان خود را به بیمارستان عمومی نورت یورک برساند و اورژانسِ این بیمارستان بود که پلیس را با خبر ساخت. پلیس هنوز موفق به یافتن مظنونین یا گلوله ‌ها نشده است.

هر دو مظنون حدود ۱۸ سال سن دارند و به عنوان مردان سیاهپوست که صورت خود را با پارچه ‌های سیاه پوشانده ‌اند معرفی شده‌ اند. هر دو لباس ‌های تیره رنگ کلاهدار به تن داشته ‌اند و یکی تفنگ دستی داشته است. به گفته ‌ی پلیس احتمالا سرقت انگیزه ‌ی حمله بوده است.

جان قربانی در خطر نیست و او در حال کمک به پلیس برای ادامه جستجوها است.

***

آزار جنسی مردی در ساب وی

روز چهارشنبه ۲۵ می، قطار رو به شرق ساب وی از حرکت بازماند به دلیل اینکه مردی در قطار مورد آزار جنسی قرار گرفته بود.

قربانی، مرد جوانی حدود سی ساله بود که مشکلات روانی داشت. او از سوی مردی دیگر مورد هجوم و آزار جنسی قرار گرفت. او راننده ی قطار را از این حادثه باخبر کرد و راننده نیز به پلیس اطلاع داد.

مظنون از محل حادثه گریخته بود ولی یک بلاک بعد توسط پلیس دستگیر شد.

این حادثه در نزدیکی ایستگاه رویال یورک اتفاق افتاد و به مدت پانزده دقیقه حرکت قطار مختل شد.

مظنون دستگیر شده از افرادی ست که در پناهگاه بی خانمان ها به نام “سیتون هاوس” زندگی می کند.

هفته ی پیش پلیس مرد دیگری را در رابطه با پنج مورد اذیت و آزار در قطار تی تی سی، که در ماه نوامبر اتفاق افتاده بود، دستگیر کرد.