Iwooyalda-S

شهروند ـ فرح طاهری: از زمانی که به همت افخم مردوخی، رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو، خونی جوان در رگ های این سازمان تزریق شد، هر سال و هر برنامه ای که این سازمان تدارک می بیند، از استقبال بیشتری برخوردار می شود و چهره های تازه ای را در میان جمع می بینید که شاید کمتر اهل برنامه های دیگر باشند، ولی گویا سازمان زنان را مکانی مناسب با خواسته های خود یافته اند و یا به اهمیت رشد و تداوم این سازمان واقفند و می خواهند حمایتشان را در این راه از او دریغ نکنند.

جمعه ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳، یلدایی دیگر در کنار سازمان زنان ایرانی انتاریو گذشت. میز با سلیقه ای با انار و هندوانه و گندم و … برای یلدا آراسته بودند، و هر کسی را که می دیدی مشغول عکس گرفتن با این میز بود.  در کنار میز، ننه سرما نشسته بود و او نیز از سرقفلی های عکس انداختن بود. ننه سرما (سعیده) حتی برایمان رقصید و مورد تشویق بسیار قرار گرفت.

جمعیت در سالن کلیسای خیابان لارنس و بی ویو پر بود و زنان جوان تازه منتخب هیئت مدیره، چون صاحبخانه، از شرکت کنندگان پذیرایی می کردند و یک دم از پا نمی نشستند. در کنار آنها کارکنان و داوطلبان سازمان بودند که مرتب در رفت و آمد و کار بودند.

بهار کریمی، برنامه ها را معرفی کرد. از سازمان زنان گفت، گرچه همه ترجیح می دادند با یکدیگر گفت وگو کنند تا اینکه به حرف های او گوش دهند. راستش در این جور برنامه ها که مردم از قبل برای خودشان گذاشته اند که می رویم برای ساعاتی تفریح و خوشی و سرگرمی، گویا دیگر سخت است که دقایقی هم به سخنان فردی که پشت میکروفن قرار دارد گوش کنند.

افخم مردوخی به همراه مها شاملو با نوای پیانوی جوان مستعد رامین ثابت، از فروغ و حافظ خواندند.

برنامه همراه بود با قرعه کشی برای سبد هدایایی که به همین منظور تهیه شده بود و برنده شدن تعدادی از مدعوین خوشحال شان کرد.

همچنین با شام خوشمزه و میوه و شیرینی و چای پذیرایی کردند و بعد از آن نوبت به رقص رسید که گویا اکثرا منتظر همین قسمت برنامه بودند چون تقریبا همه به وسط میدان رقص آمدند و دقایقی مشکلات و ناراحتی ها را فراموش کردند و خود را رها کردند در نوای شاد و ریتمیکی که دی جی تکین برایشان تدارک دیده بود.