آرش عزیزی

هالیفکس: سقوط گوزن در شیشه ‌ی کافی‌ شاپ

این عنوان شاید به نظرتان خیلی شاعرانه برسد، اما باورتان بشود یا نه این شرح نسبتا دقیق خبری است که همین هفته صورت گرفت.

گوزن شمالی جوان و مذکری از شیشه‌ ی پنجره ی کافی‌ شاپی در شهر هالیفکس، پایتخت نوا اسکوشیا، به داخل پرید،‌ روی چند تا میز رژه رفت و سپس از شیشه ‌ی آن‌ طرفی بیرون پرید!

گوزن شیشه را شکست و وارد کافی شاپ شد

گوردون استیونز، صاحب مغازه که آنکامن گراندز نام دارد، می‌ گوید یک دوجین از مشتری ‌هایش با هراس این طرف و آن طرف دویدند و حیوان بی ‌نوای آلوده به خون هم مدام این‌ طرف و آن‌ طرف می ‌رفت.

به گزارش رسانه‌ ها، با این‌که کلی شیشه در هوا پخش شد و صندلی‌ ها کن فیکون شدند و قهوه‌ ها همه روی زمین ریختند، خوشبختانه کسی مصدوم نشد.

گوزن سپس به مکان ساخت و سازی در نزدیکی دانشگاه سنت مریز گریخت که در آن‌جا افسران وزارتخانه ‌ی استانی منابع طبیعی سعی کردند با شلیک اسلحه‌ ی آرام ‌بخش او را مهار کنند. اما حیوان را آرامی نبود و به سمت خیابان دوید و آخرش دوباره در بیشه ‌های اطراف گم شد. اما بالاخره توانستند گوزن را پیدا کنند و مداوا کنند.

صاحب مغازه به رسانه‌ ها گفته است که مغازه ‌اش در یک کیلومتری شمال پارک پوینت پلزنت (که نگارنده بارها از آن دیدار کرده و البته به دیدن هیچ گوزنی مفتخر نشده)‌ واقع شده و این مهمان ناخوانده احتمالا برای گردشی در شهر از همان‌جا آمده و به همان‌جا هم بازگشته.

 

***

موتورسیکلت ‌سوار عجول

مردی موتورسیکلت‌ سوار در نزدیکی شهر استراتفوردِ انتاریو به جرم سرعتی که بیش از ۹۷ کیلومتر بیشتر از حد مجاز بوده دستگیر شده است و باید در ماه دیگر در دادگاه ظاهر شود.

به گزارش کندین پرس از استراتفورد، پلیس استانی گفته این اتفاق یکشنبه‌ ی هفته‌ ی گذشته در پرت لاین ۲۰، بین بزرگراه ۷ و ایستگاه سنت پلز، افتاده. به گفته‌ ی پلیس موتورسیکلت در منطقه ‌ای که سرعت مجاز آن تنها ۸۰ کیلومتر است، به سرعت بیش از ۱۷۷ کیلومتر در ساعت رسیده است.

خاطی مرد ۴۷ ساله ‌ای از کیچنرِ انتاریو است که باید ۲۶ جولای برای رویارویی با اتهام خود در دادگاه ظاهر شود.

گواهینامه‌ ی رانندگی و موتورسیکلت او برای هفت روز توقیف شده است.

 

***

مرگ دلخراش کودک ۵ ساله در نورت یورک

روز جمعه ساعت دو و نیم بعدازظهر، کسانی که در منطقه ی یانگ بین کامر و پلازای ایرانیان در رفت و آمد بودند، شاهد صحنه ی دلخراش تصادفی بودند که منجر به مرگ دختربچه ی ۵ ساله ای شد.

در این منطقه ایرانیان بسیاری کسب و کار دارند و همواره در رفت و آمدند. یکی از ایرانیانی که  در دفتر خود در پلازای مشرف به محل تصادف کار می کند، از این حادثه گفت: وقتی فهمیدم تصادف شده، سریع به محل تصادف که در چند قدمی محل کارم بود رفتم و با صحنه ی دلخراشی روبرو شدم که حالم را دگرگون کرد.

مردمی که در محل بودند، کودک ۵ ساله را از زیر اتوموبیل تویوتا کمری بیرون کشیده بودند در حالی که از سرش خون جاری بود. راننده نیز که زنی جوان بود پشت فرمان شوکه شده نشسته بود.

به گزارش تورنتو استار، مادر و فرزند از تقاطع خیابان یانگ و Wedgewood می گذشتند که اتوموبیلی به رانندگی زن بیست و چند ساله، با آنها برخورد کرد. مادر روی سقف اتوموبیل پرتاب شد. او به دلیل صدمه به سر در بیمارستان بستری است. دختر بچه به زیر اتوموبیل رفته و عابران وحشتزده در محل، تا رسیدن آمبولانس سعی کردند بچه را از زیر اتوموبیل بیرون بکشند. کودک را به بیمارستان کودکان بیمار در داون تاون بردند، جایی که در ساعت ۴ بعدازظهر مرگ او اعلام شد.

بسیاری که در این منطقه بودند به تورنتواستار نوشته اند که این یکی از فجیع ترین لحظات زندگی شان بوده است. در خبر تورنتواستار از ملیت راننده و یا مادر و دختر چیزی نوشته نشده، ولی به گفته ی شاهد عینی که با شهروند صحبت کرد، آنها ایرانی نبودند.