مقامات جمهوری اسلامی دولت پاکستان را به تعلل در مقابله با عوامل انفجار اخیر در سیستان و بلوچستان متهم کرده و "حامیان خارجی" بمب گذاران را به  …


شهروند ۱۲۵۲  پنجشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹


 

مقامات جمهوری اسلامی دولت پاکستان را به تعلل در مقابله با عوامل انفجار اخیر در سیستان و بلوچستان متهم کرده و "حامیان خارجی" بمب گذاران را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرده اند.


 

روز یکشنبه ۲۶ مهر(۱۸ اکتبر) گردهمایی جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و رهبران محلی در منطقه پیشین، از توابع شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، هدف عملیات انتحاری قرار گرفت که تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

در آخرین گزارش شمار کشته شدگان ۴۱ نفر اعلام شده و گفته می شود که دست کم پنج تن از آنان از فرماندهان سپاه پاسداران و بقیه از نفرات عادی سپاه، رهبران برخی از قبایل و غیرنظامیان محلی بوده اند.

گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

در مورد واکنش نسبت به این عملیات انتحاری، فرمانده کل سپاه پاسداران گفته است که "پشت این صحنه دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل هستند و برای تنبیه آنها باید اقدامات تلافی جویانه انجام شود که انشاءالله امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم."

دولت پاکستان هر نوع ارتباط گروه جندالله با پاکستان را رد کرده است.

دولت های آمریکا، بریتانیا و روسیه ساعاتی پس از انتشار اخبار حمله انتحاری در ایران، این عملیات را به شدت تقبیح کردند و مقامات پاکستانی نیز این حادثه را محکوم دانسته اند.