دومین و آخرین جلسه دادگاه ۹ نفر از شهروندان بهایی ساکن مشهد در روز یکشنبه ۳ آبان در دادگاه انقلاب شهر مذکور با حضور قاضی پرونده …


شهروند ۱۲۵۳  پنجشنبه ۲۹ اکتبر ۲۰۰۹


 

دومین و آخرین جلسه دادگاه ۹ نفر از شهروندان بهایی ساکن مشهد در روز یکشنبه ۳ آبان در دادگاه انقلاب شهر مذکور با حضور قاضی پرونده، متهمین و وکلای ایشان برگزار شد.

به گزارش هرانا به نقل از کمیته بهاییان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اتهامات این افراد مربوط به شرکت آنان در جلسه مذهبی ای در سال ۱۳۸۴ می باشد که طی ماههای اخیر با شروع اعمال فشارهای جدید بر جامعه بهایی ایران دوباره به جریان افتاده است.

از جمله اتهاماتی که این شهروندان بهایی به آن متهم شده اند میتوان به تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت، تبلیغ بهائیت، تکثیر سی دی و توهین به مقدسات اشاره کرد که به فراخور پرونده هر کدام از این اشخاص این اتهامات هم متفاوت بوده است. نکته قابل توجه این پرونده ها، نقش اداره اطلاعات به عنوان شاکی این اشخاص می باشد ولی تاکنون در هیچ کدام از جلسات دادگاه نماینده ای از اداره مذکور حاضر نبوده است.

اسامی این ۹ شهروند بهایی ساکن مشهد عبارت است از: داور نبیل زاده، هومن بخت آور، جلایر وحدت، رزیتا واثقی، سیما رجبیان، نسرین قدیری، ناهید قدیری، کاویز نوزدهی و سیما اشراقی.