انتظار می‌رود این تصمیم جدید حدودا سالی ۱۰.۴ میلیون دلار درآمد برای شهرداری ایجاد کند. شهردار دیوید میلر جزو موافقان این طرح بود.

شهروند ۱۲۵۹ ـ ۱۰ دسامبر ۲۰۰۹


 

شورای شهر تورنتو بالاخره تصمیم خود را گرفت: مالیاتی جدید بر بیل‌بوردهای تورنتو اعمال خواهد شد. اعضای شورا روز دوشنبه با رای ۲۹ به ۱۲ این تصمیم را تایید کردند. انتظار می‌رود این تصمیم جدید حدودا سالی ۱۰.۴ میلیون دلار درآمد برای شهرداری ایجاد کند. شهردار دیوید میلر جزو موافقان این طرح بود.


قرار است بخش عمده‌ای از این پول صرف برنامه‌های فرهنگی و هنری شود. گروهی به نام beautifulcity.ca (شهرِ زیبا) از مدافعان اصلی این طرح بودند. بحث آن‌ها ساده بود: همانطور که تبلیغات تلویزیونی و مجلات به تولید محتوا کمک می‌کنند، تبلیغات شهری هم باید به هنر عمومی و بهبود فضای بصری شهر کمک کند.

البته این‌که این پول جدید دقیقا چگونه خرج می‌شود به روند تصویب بودجه‌ی سال آینده برخواهد گذشت.

طبیعتا این طرح مخالفانی هم دارد. راب فورد یکی از ۱۲ عضو شورای شهر است که به آن رای منفی داده است. او در مصاحبه با رسانه‌ها به این اشاره کرده است بیل‌بوردها به رشد شرکت‌ها و ایجاد شغل کمک می‌کنند و این مالیات علیه این امر است.

شرکت‌های تبلیغاتی بیل‌بوردها نیز به این مالیات حمله کرده‌اند و آن را غیرعادلانه خوانده‌اند. آن‌ها تهدید کرده‌اند که کار را به دادگاه خواهند کشاند.

مالیات بیل‌‌بوردها از ماه اپریل سال آینده‌ آغاز می‌شود.