روز یکشنبه ۴ سپتامبر مشتاقان صدای ناصر مسعودی در مرکز هنرهای نمایشی شهر ریچموندهیل از اینکه برنامه آخر هفته خود را با صدای مخملین او پر کرده بودند، خشنود و راضی‌ بودند.

این برنامه همچون دیگر برنامه‌های کانون دوستداران گیلان‌ تورنتو بسیار منظم و شادی بخش بود.

برنامه سر ساعت هشت غروب، با رقص بسیار زیبای قاسم آبادی، توسط گروه رقص “گیله کر” شروع شد و هوای سالن را برای ترانه‌های گیلکی و صدای مسحورکننده و خاطره انگیز استاد ناصر مسعودی آماده کرد.

کنسرت استاد مسعودی و بزرگداشت او در تورنتو

پس از خوش آمد گویی به فارسی، گیلکی و انگلیسی مجری برنامه خانم سحر میرشفیعی با لباس محلی تالشی، از حمایت کنندگان برنامه سپاسگزاری کرد و  با پیشگفتاری مختصر و تشکر از آقایان “رضا مریدی” نماینده ریچموندهیل در مجلس انتاریو و “کاس تاس منه گاکیس” نماینده ریچموندهیل در مجلس فدرال کانادا، استاد مسعودی و گروه سرو را به صحنه دعوت کرد.

در قسمت اول با ترانه آشنای “شلمان لاکوی” شور و شوقی دیگر در سالن برپا شد. این بخش ۵۰ دقیقه ای با ترانه “گیلان ترا قربان” خاتمه یافت. ۱۵ دقیقه استراحت بین دو نیمه، فرصتی بود برای تازه کردن دیدار‌ها. از هر طرف لهجه زیبای گیلکی شنیده میشد و خیلی‌‌ها اسم ترانه‌هایی‌را که می‌خواستند بشنوند به زبان می‌‌آورد‌ند، که یکی از آنها ترانه ی “بنفشه گل” بود که به وضوح شنیده میشد.

 در آغاز بخش دوم مجری برنامه خانم میرشفیعی که یکی‌از بنیانگذاران کانون دوستداران گیلان نیز هست، برنامه را به همه هنرمندانی هدیه کرد که متأسفانه به دست فراموشی سپرده شده اند و با این مقدمه و با دعوت از همکارانش آقایان محمد کمالی و محمد صالحی گیلانی و همچنین آقای “سلی” به نمایندگی ‌از هنرمندان شهر تورنتو و استاد علیجان علیجانپور از خدمات شصت ساله ی استاد مسعودی به دنیای هنر بویژه موسیقی گیلان زمین قدردانی کردند. 

 پس از این سپاس شایسته و بجا، بخش دوم برنامه با آهنگ معروف و خاطره ساز جنگل شروع شد و با آهنگ های “گیلان همیشه بهار”، یک قطعه‌‌چهار مضراب دلنشین توسط گروه سرو، ” الا تی‌تی‌” که لا لائی آرام بخش و ملودیکی بود ادامه یافت و با “گل پامچال” خاتمه یافت.

اما “بنفشه گل” از سوی مردم سالن را پر کرده بود و استاد ناصر مسعودی گریزی جز اجرا نیافتند. این ترانه، حاضران را به سرزمین مادری برد، به سال های دور و اختتامی شد بر این شب خاطره انگیز.

اما تا ساعتی‌پس از پایان برنامه مردم در بخش ورودی سالن مشغول خریدن سی‌دی و عکس و امضا گرفتن از خواننده ی خوش صدا و پر احساس سرزمینشان بودند. نم نم بارانی هم که از سر غروب شروع شده بود شب گیلان را کامل کرده بود.

 

کانون دوستداران گیلان تورنتو