ماموران امنیتى صبح روز جمعه على حکمت (سردبیر روزنامه توقیف شده خرداد) ، محمد رضا زهدى، سردبیر روزنامه توقیف شده آریا و مهسا حکمت خبرنگار روزنامه اعتماد 

 

به نوشته سایت اینترنتى جرس، ماموران امنیتى صبح روز جمعه با مراجعه به مزرعه على حکمت (سردبیر روزنامه توقیف شده خرداد) در نزدیکى ساوه، وى را به همراه نعمت احمدى، وکیل پایه یک دادگسترى، محمد رضا زهدى، سردبیر روزنامه توقیف شده آریا و مهسا حکمت خبرنگار روزنامه اعتماد بازداشت کردند.

زهدی و حکمت دو روزنامه نگار دستگیرشده

این در حالی است که گزارش هایی در خصوص آزادی نعمت احمدی ساعاتی پس از بازداشت منتشر شده است.

دور تازه بازداشت روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسى و اجتماعى در ایران از بعد از ظهر روز عاشورا آغاز شده و تاکنون شخصیت‌هایى مانند علیرضا بهشتى، ابراهیم یزدى، ماشاالله شمس‌الواعظین، روزنامه‌نگار و سخنگوى انجمن دفاع از مطبوعات، مرتضی کاظمیان، روزنامه نگار و عضو انجمن دفاع از مطبوعات ایران، عمادالدین باقى، روزنامه‌نگار و از موسسان انجمن دفاع از حقوق زندانیان و مشاور مهدى کروبى در زمان انتخابات و نیز قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد انتخاباتى میرحسین موسوى بازداشت شده‌اند.

از دیگر روزنامه نگاران زندانی بهمن احمدی اموئی، احمد زیدآبادی، کیوان صمیمی و عیسی سحرخیز هستند.

از سوى دیگر سایت جرس گزارش داده است، که روز پنج‌شنبه حدود ۲۰۰ تن از دانشجویان معترض دانشگاه آزاد مشهد در جریان حمله نیروهاى گارد ویژه و لباس شخصى‌ها بازداشت شده‌اند.

این بازداشت‌ها به دنبال برگزارى تجمع سکوت بیش از سه هزار دانشجوى دانشگاه آزاد مشهد در روز پنجشنبه در اعتراض به حمله لباس‌شخصى‌ها به این دانشگاه صورت گرفته است.

بر اساس گزارش‌هاى رسیده از ایران روز چهارشنبه نیروهاى لباس شخصى با «چاقو، قمه و چوب‌دستى» به دانشگاه آزاد مشهد حمله کردند که در جریان آن دهها دانشجو زخمى شدند که حال دو تن از آنان وخیم گزارش شده است. صدرا میردامادى، «از بستگان نزدیک آیت‌الله خامنه‌اى» و همه اعضاى شوراى مرکزى انجمن اسلامى دانشگاه آزاد مشهد در میان بازداشت‌شدگان هستند.