خبرگزاری هرانا- تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال یک نامه مشترک به نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی نسبت به بازداشت «ناهید گرجی» فعال مدنی در شهر مشهد واکنش نشان داده و از آن ابراز نگرانی کردند

ناهید گرجی

ناهید گرجی

.

هشت تن از نمایندگان پارلمان اروپا با انتشار یک نامه مشترک به فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از وی خواستند تا نگرانی‌های آنان در مورد این فعال مدنی را با دولت ایران در میان بگذارد و آزادی خانم گرجی را از آنان خواستار شود.

ناهید گرجی شنبه ۱۹ مهر ماه در شهر مشهد بازداشت شد، هر چند به طور مشخص اتهامات نامبرده از سوی دستگاه قضایی اعلام نشده است با این حال خانواده و نزدیکان وی عنوان می‌دارند که وی به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

همچنین علی‌رغم گذشت بیش از دو هفته از بازداشت یلدا پژوهش، از فعالان حقوق زن در شیراز، کماکان هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

یلدا پژوهش، ساعت ۵ صبح روز ۳۰ آبان ماه سال جاری، با مراجعه‌ی ماموران امنیتی به محل زندگی‌اش بازداشت شده است.

ماموران امنیتی که لباس شخصی بر تن داشتند، علاوه بر این‌که هیچ حکم بازداشت و کارت شناسایی ارائه ندادند، منزل را تفتیش و وسایل شخصی خانم پژوهش منجمله لپ تاپ را نیز ضبط کردند.

یلدا پژوهش، پیش از این، پس از برپایی تجمعی در روز مبارزه با خشونت علیه زنان در ۵ آذر ۹۱ دستگیر و پس از حدود ۵ ماه به قید وثیقه آزاد شده بود.