بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی به هفت سال و چهار ماه حبس تعزیری و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد. صبح سه شنبه حکم بدوی 

 

 شهروند ۱۲۶۳ ـ پنجشنبه ۷ ژانویه ۲۰۱۰


 

احمدی امویی به ۷ سال و ۴ ماه حبس و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد


 

بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی به هفت سال و چهار ماه حبس تعزیری و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد. صبح سه شنبه حکم بدوی این روزنامه نگار دربند در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به این او ابلاغ شد.

دادگاه بهمن احمدی امویی روز شنبه ۲۱ آذر ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباس با حضور این روزنامه نگار و وکیلش فریده غیرت برگزار شد.

بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار در نیمه شب ۳۰ خرداد ماه در منزل خود به همراه همسرش ژیلا بنی یعقوب دستگیر شد و بعد از گذشت شش ماه از بازداشت اولین دادگاه رسیدگی به پرونده اش ۲۱ آذر ماه برگزار شد . او همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد.

غیرت وکیل بهمن احمدی ،پیش از این درباره روند پرونده موکلش تاکید کرده بود که ۲۰ روز بعد از دستگیری موکلش وثیقه ای برای آزادی موکلش صادر شده بود، اما متاسفانه این قرار وثیقه به مرحله اجرا درنیامد.

وقتی غیرت از برقراری این وثیقه مطلع شد؛ بارها به دادگاه انقلاب مراجعه کرد اما مسئولان در جواب اظهار داشتند که پرونده موکلش، بهمن احمدی امویی مفقود شده است.

به گفته غیرت با مراجعات متعدد به دادگاه انقلاب همواره با همان جواب یعنی مفقود شدن پرونده مواجه می شدم تا آنکه در اواخر آبان ماه به طور غیر منتظره ای اعلام شد پرونده با صدور قرار مجرمیت به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار اقتصادی سابقه همکاری با تعداد زیادی از روزنامه های اصلاح طلب را داشته است که از آن جمله می توان به دبیری سرویس اقتصادی روزنامه سرمایه اشاره کرد. او مطالب انتقادی زیادی درباره برنامه های اقتصادی دولت نهم در کارنامه کاری خود دارد.