اساتید دانشگاه علم و صنعت با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به  ریاست این دانشگاه، نسبت به صدور احکام انضباطی سنگین و همچنین احضارهای گسترده 

 

شهروند ۱۲۶۴ – پنجشنبه ۱۴ ژانویه ۲۰۱۰

روز یکشنبه (۲۰ دی‌ماه / ۱۰ ژانویه)، ۵۶ تن از اساتید دانشگاه علم و صنعت با نوشتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به دکتر جبل عاملی، ریاست این دانشگاه، نسبت به صدور احکام انضباطی سنگین و همچنین احضارهای گسترده دانشجویان به کمیته انضباطی و نیز ورود غیرقانونی "افراد غیر دانشگاهی" به دانشگاه و ضرب و شتم دانشجویان، اعتراض کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این اساتید در نامه خود خواستار آن شدند که همه دانشجویان بالاخص دانشجویانی که حکم کمیته انضباطی دریافت کرده‌اند، بتوانند در فضایی آرام و بدون تشویش بر سر امتحانات خود حاضر شوند.

پس از حوادث سه‌شنبه ۸ دی در دانشگاه علم و صنعت تعداد زیادی از دانشجویان به کمیته انضباطی احضار شده و ۲ ترم محرومیت از تحصیل دریافت کردند.

 بنابر گزارش‌ها، در روز سه‌شنبه ۸ دی‌ماه نیروهای سازماندهی شده سپاهی و بسیجی  وارد دانشگاه شده و دانشجویان را مورد ضرب وشتم قرار داده بودند. پس از آن و طی هفته گذشته کمیته انضباطی دانشگاه علم و صنعت بسیاری از دانشجویان را احضار کرده و به دلایل متفاوتی همچون برپایی مراسم روز دانشجو و درگیریهای روز ۸ دی برای آنان احکام انضباطی صادر کرده است.