رقابت برای تصاحب شهرداری تورنتو تازه شروع شده است و نه ماهی به پایان آن مانده، اما با این سیری که پیش می رود به نظر می رسد بسیار پرخبر و پرماجرا باشد.

 

شهروند ۱۲۶۸ ـ ۱۱ فوریه ۲۰۱۰


 

رقابت برای تصاحب شهرداری تورنتو تازه شروع شده است و نه ماهی به پایان آن مانده، اما با این سیری که پیش می رود به نظر می رسد بسیار پرخبر و پرماجرا باشد.

هفته گذشته روزنامه تورنتو استار دست به افشای خبری زد که می تواند تاثیر مهمی بر رقابت داشته باشد: آدام جیمبرونی، رئیس تی تی سی، رئیس سابق حزب نیودموکرات فدرال و یکی از مهم ترین نامزدهای چپ گرای انتخابات، اعتراف کرد که "رابطه نامناسبی با زنی جوان" داشته است. این در حالی است که جیمبرونی سال ها است با پارتنر خود، سارا مک کوئیری، زندگی می کند. مک کوئیری در حین کارزار شهرداری جیمبرونی در کنار او بوده است.

دختر جوان که ماجرا را برای روزنامه ی استار برملا کرده است، کرستن لوکاس نام دارد. او هنگام شروع رابطه تنها ۱۹ سال داشته و امروز ۲۰ ساله است. لوکاس گفته که از اواخر سال ۲۰۰۸ با عضو شورای شهر تورنتو رابطه داشته و بارها در دفتر او در شهرداری تورنتو رابطه داشته اند. لوکاس در ضمن اعلام کرده از مدت ها قبل خبر داشته که قرار است قیمت تی تی سی اضافه شود.

این دانشجوی جوان مجموعه ای از پیام های جیمبرونی به خود روی موبایل و فیس بوک را فاش کرده و استار آن ها را منتشر کرده است. این پیام ها نشان می دهد که لوکاس در ابتدا خبری از رابطه دائمی و طولانی مدت جیمبرونی با مک کوئیری نداشته است. جیمبرونی به او گفته "دوست دختر ندارد". پس از فاش شدن رابطه او اعلام کرده تنها به خاطر دلایل "سیاسی" با مک کوئیری است و در ضمن دوست دارد همچنان به رابطه با کرستن ادامه دهد. جیمبرونی در ضمن به او گفته قصد ندارد با مک کوئیری ازدواج کند.

جیمبرونی در اطلاعیه ای عمومی که پس از مصاحبه با استار در مورد این واقعه منتشر شد رابطه را "سهوی جدی در قضاوت" خود خواند و گفت خیلی زود فهمیده این رابطه کار اشتباهی بوده و به آن پایان داده است.

این خبر بی شک تاثیر مهمی بر رقابت شهرداری خواهد داشت و مشکلات بیشتری برای جیمبرونی ایجاد می کند. این بخصوص از آن جا اهمیت پیدا می کند که می تواند مدرکی دیگر دال بر غیرقابل اعتماد بودن جیمبرونی ی جوان باشد که این روزها بر سر عملکرد بد سیستم حمل و نقل شهر (تی تی  سی) نیز زیر فشار و ضرب است. از طرف دیگر بر خلاف آمریکا، بسیاری از مردم کانادا به گفته پیر ترودو، نخست وزیر سابق، اعتقاد دارند که: "دولت نباید کاری به تختخواب های ملت داشته باشد" و ماجراهای شخصی تاثیر کمتری بر رقابت های سیاسی می گذارند. گستره عواقب این خبر هنوز به طور کامل مشخص نیست.

گفتنی ست روز پنجشنبه پس از انتشار نشریه شهروند و پیش از انتشار سایت، روزنامه ها و سایت های خبری اعلام داشتند که جیمبرونی در یک کنفرانس مطبوعاتی، در حالی که گریه می کرده به روابطش با زنان دیگر، اعتراف کرده و پس از عذرخواهی از شریک زندگی اش و سایر مردم از رقابت های انتخاباتی شهرداری اعلام کناره گیری کرده است.