شهروند- علی شریفیان: چند خبر کوتاه از نگاه ارقام

 

۵۰ ، ۱۲۰۰۰ هزار دلار:      

dogs  

در فاصله پنجشنبه شب تا صبح جمعه هفته گذشته ۵۰ سگ که به نظر میرسد خانه اصلی شان شهر ریچموند بی سی، از شهرهای اطراف ونکوور بوده، در خیابان های  مناطق مختلف بزرگشهر ونکوور رها شده اند. به دنبال درخواست گردانندگان دو محل نگهداری این سگ های آواره، سیل کمک به آنجا سرازیر شده و این در حالی است که مخارج آماده سازی این سگ های بی پناه برای واگذاری دست کم ۱۲ هزار دلار خواهد بود.

به دنبال این حادثه کم سابقه پلیس آر سی ام مشغول به تحقیق شده تا دریابد علت رها کردن این سگ ها چه بوده و چه کسانی دست به این کار غیرانسانی زده اند.

۲۵۳۲ نفر، ۶۱ درصد:

شبکه سی تی وی به دنبال اعتراف شماری از سیاستمداران به کشیدن ماری جوانا، از بازدید کنندگان وب سایت خود پرسیده با توجه به این موضوع به نظر شما ، اعتراف به کشیدن ماری جوانا دیگر تابویی برای سیاستمداران محسوب نمی شود. ۲۵۳۲ نفر، ۶۱ درصد این موضوع را تائید کرده و بر این باورند که چنین اعترافاتی از سوی سیاستمداران دیگر تابو نیست. در مقابل ۱۶۲۷ نفر، ۳۹ درصد، نظری مخالف این نظر را دارند.

۵ ۰ ، ۲۰۱۴ :

تیم ملی هاکی پارا المپیک کانادا توانست روز یکشنبه اول سپتامبر با اقتدار تمام در رویارویی با تیم نروژ در مسابقات فینال تورنمنت چهار جانبه ای که درشهر سوچی فدراسیون روسیه برگزار شد، با شکست ۵ بر صفر این تیم به قهرمانی برسد. این مسابقات، تمرین و آزمونی برای شرکت در مسابقات پارا المپیک ۲۰۱۴ بود که بعد از مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در همین شهر برگزار خواهد شد.

تیم های روسیه (میزبان مسابقات)، جمهوری چک، نروژ همراه با کانادا در این تورنمنت شرکت داشتند. کانادا پیش از این در اپریل ۲۰۱۳ هم توانسته در مسابقات قهرمانی جهان هاکی بازان پارا المپیک هم به مقام قهرمانی و کسب مدال طلای قهرمانی جهان برسد. آن مسابقات در کره جنوبی برگزار شد. با این پیروزی ها، تیم کانادا از شانس های مسلم قهرمانی مسابقات پارا المپیک ۲۰۱۴ سوچی روسیه، قلمداد شده است.

 ۲ میلیون دلار:

روز دوشنبه خانم کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو در کنورا ۵۰ کیلومتری شمال غربی منطقه دریاچه اکسپریمنتال اعلام کرد، دولت وی سالانه دو میلیون دلاربودجه و هزینه های لازم برای ادامه کار تحقیقات و تجربیات ویژه زیست شناسی در این دریاچه ها، پرداخت خواهد کرد. این دریاچه ها از سال ۱۹۶۸ برای انجام پژوهش های مهم علمی به کار گرفته می شود. اتاوا سال گذشته اعلام کرد پرداخت بودجه این تحقیقات و تجربیات علمی را قطع خواهد کرد.

۱۰۰ میلیون دلار، ۵۰۰ کیلوگرم :

جمعه گذشته ۳۰ اگوست ، ناو جنگی «تورنتو»ی نیروی دریایی ارتش کانادا توانسته یک محموله هروئین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در اقیانوس هند در یک قایق کشف و ضبط کند. وزارت دفاع ملی کانادا اعلام کرده این ناو جنگی موفق شده ۵۰۰ کیلوگرم هروئین پس از توقف و بازرسی قایق  مذکور که با علامت های شناسایی مشکوک در گذر بوده ، کشف و ضبط کند. کریس الکساندر، منشی پارلمانی وزیر دفاع گفته است که این دستاورد، ضربه ای بزرگ بر شبکه قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر بوده و کانادایی ها باید به ملوانان خود به خاطر این موفقیت بزرگ  افتخار کنند. دیوید پاتچل، فرمانده این ناو جنگی ضمن توضیح چگونگی انجام عملیات رد گیری، رصد، بازرسی و ضبط این محموله عظیم گفته است حتما بین این قاچاقچیان و شبکه های تروریستی ارتباطی وجود دارد.